Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 18 Aug. 2011, 12:22
0
2334

Controversele bioetanolului si biodieselului

controversele bioetanolului si biodieselului
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Diminuarea rezervelor mondiale de petrol impune gasirea unor combustibili care sa inlocuiasca benzinele si motorinele actuale. Printre solutiile salvatoare se aminteste tot mai mult in ultima vreme cea a folosirii biocombustibililor inlocuitori: bioetanolul si biodieselul.

Inlocuitorul benzinei

Bioetanolul este un derivat al alcoolului obtinut prin fermentarea continutului de zahar din unele plante cum sunt cerealele, sfecla de zahar sau trestia de zahar. Produsul cel mai utilizat este cunoscut sub denumirea de E85 (compus din 85% etanol si 15% benzina fara plumb) si prezinta un randament energetic ceva mai mic decat cel al benzinei din care cauza si consumul este mai mare, cu 15% pana la 35%. La un procent de utilizare mai mare de 10% de etanol in benzina se impun modificari ale motoarelor, ale circuitelor de alimentare, supapelor, camerelor de ardere si segmentilor. Totodata, folosirea etanolului corodeaza mult mai tare interiorul motoarelor, iar prezenta sa in atmosfera irita caile respiratorii mai mult decat benzina.

Dupa locul de producere al vegetalelor, preturile de obtinere a etanolului sunt diferite. Astfel, in SUA, unde productia de porumb este intensiva, pretul de cost al litrului de bioetanol obtinut este mult mai mic decat cel al benzinei, iar emisiile de CO2 mai reduse cu 25-40%. In Europa, bioetanolul se obtine la un pret de doua ori mai scump, iar bilantul ecologic este destul de variat, reducerea de CO2 fiind de 55% (foarte buna) sau mediocra (doar 5%).

Cel mai ieftin etanol se obtine in Brazilia unde manopera este ieftina, iar conditiile de fermentare sunt putin costisitoare (trestie de zahar, apa si caldura din belsug) ceea ce face ca pretul sa fie mult mai mic fata de cel al benzinei, de 0,3-0,4 euro/litru, iar emisiile de CO2 de 8 ori mai mici. Fata de functionarea pe benzina, unde emisia medie de CO2 este de 196 g/km, etanolul obtinut din trestie din Brazilia emite doar 25 g/km, cel din porumb (din SUA) intre 122-147 g/km, iar cel din grau obtinut in Europa intre 87-209 g/km.

Inlocuitorul motorinei

Biodieselul este un biocombustibil lichid care se obtine din lipide naturale, ca uleiuri vegetale sau grasimi animale, noi sau folosite, prin procese industriale de esterificare. Se poate folosi drept combustibil auto substituind total sau partial motorina. Exista insa unele impedimente: descompune cauciucul natural, asa ca in cazul folosirii de combustibil cu inalt continut de biodiesel, este necesara utilizarea pe motoarele diesel a unor elemente (conducte, garnituri, etc.) confectionate din cauciuc sintetic rezistent.

Deocamdata nu se cunoaste exact nici impactul biodieselului asupra mediului (doar mirosul placut de friptura degajat la evacuare) si nici toate consecintele sociale ale producerii si utilizarii acestuia, mai ales in tarile in curs de dezvoltare unde urmeaza sa se produca in cantitati mari. Au aparut si controverse intre diversi specialisti in alimentatie: unii dintre ei afirma ca generalizare folosirii uleiului vegetal drept biocombustibil ar avea un impact nedorit asupra tarilor sarace cuprinse de foamete. Surse de ulei vegetal mai cunoscute sunt uleiul de rapita si cel de palmier. De asemenea, se pot folosi si reziduri de uleiuri uzate care pot fi reciclate cu cheltuieli mici, de la restaurante, cantine si populatie, obtinandu-se astfel combustibil mai ieftin.

Motoarele diesel au un randament mai bun fata de cele pe benzina, iar biodiselul are o densitate energetica asemanatoare motorinei (35 MJ/litru), dar cu toate imbunatatirile aduse prin filtrele de particule actuale, ele produc mai multi oxizi de azot si mai multe particule nearse decat benzina. La procente mai mari de biodiesel in motorina, motoarele diesel trebuie modificate din cauza temperaturii de ardere inferioare motorinei (care diminueaza si mai mult eficienta filtrului de particule) si a scaderii rezistentei la frig, temperatura de inghet apropiindu-se de 0 grade Celsius. Cu alte cuvinte, daca nu se fac modificari la motoarele cu biodiesel, functionarea lor la temperaturi negative este mult ingreunata. Pe actualele motoare diesel nemodificate se poate folosi biodiselul doar in proportii mici.

Ca si bioetanolul, biodieselul are un bilant ecologic pozitiv fata de motorina. Prin arderea unui litru de motorina se emit 164 g/km CO2, iar prin arderea biodieselului se emit doar intre 20 si 90 g/km. Un litru de biodiesel produs din floarea soarelui prezinta de patru ori mai putine emisii de CO2. Unele plante exotice pot oferi uleiuri cu de 6 pana la 8 ori mai putine emisii nocive, dar la fel de scumpe sau la pret chiar mai mare decat motorina.

De aceea, se afla in stare de cercetare un biodiesel de generatia a doua, care va putea inlocui in totalitate motorina. Este vorba despre o biomasa in stare lichida (BTL) obtinuta din planta intreaga (fruct, tulpina si radacina), din lemn sau din reziduri vegetale, transformate in gaz la 800 grade Celsius, obtinandu-se un produs de sinteza lichid de inalta calitate, care nu va mai contine reziduri de ardere, deci nu va mai avea particule nearse si va putea fi utilizat in motoarele diesel fara ca acestea sa mai sufere modificari.  
    
Citynews.ro

Foto: www.ecomagazin.ro

Articole din aceeasi categorie
Toyota a vândut în primul trimestru din 2014 mai multe maşini decât General Motors (GM) şi Volkswagen (VW), datorită majorării cererii în Japonia şi China.
23 Apr. 2014
20:07
0
Vânzările de mașini Dacia au crescut cu 53.5% în martie, în țările din Uniunea Europenă, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
17 Apr. 2014
11:28
1
Programul "Rabla 2014" începe mâine la ora 11.00, potrivit ministrului Mediului, Attila Korodi.
07 Apr. 2014
16:25
0
Pasionații de motoare s-au delectat astăzi la Cluj-Napoca cu o expoziție de motociclete retro.
05 Apr. 2014
17:11
1
Constructorul auto american Ford a decis să oprească temporar producţia B-Max timp de şase zile lucrătoare în luna aprilie, opt zile în luna mai şi nouă zile în luna iunie, din cauza scăderii cererii
03 Apr. 2014
11:25
0
Un număr de 87 de dealeri auto au fost validaţi în cadrul programului Rabla 2014, a anunțat astăzi Administraţia Fondului de Mediu (AFM).
31 Mar. 2014
20:05
0

Post new comment

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

Gabi Bădălău (26 de ani) nu iartă nici o femeie sexy care îi taie calea. În cei cinci ani de viaţă mondenă prin Bucureşti, fiul fostului prefect de Giurgiu şi-a îmbogăţit palmaresul de cuceriri mai ceva ca sultanul Suleyman Magnificul.
24 Apr. 2014
01:06
Apucăturile sexuale nu tocmai sănătoase ale lui Lucian George Darie (41 de ani), artistul devenit un soi de celebritate naţională după participarea la emisiunea-concurs “Vocea României” - acum arestat pentru agresiune sexuală îndreptată asupra minorilor -, au declanşat un val de isterie în rândul părinţilor micuţilor trimişi să înveţe muzică de la el. Oripilaţi şi furioşi, oamenii spun că monstrul care le-a agresat copiii, la rându-i părinte, ar trebui pedepsit exemplar.
24 Apr. 2014
00:59
Inchide