Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 12 Feb. 2014, 12:13
1
5637

Renault: Nu părăsim România, unde am alocat 2 miliarde de euro, dar noile proiecte depind de infrastructură

Renault nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare, a anunţat grupul francez, după ce preşedintele Băsescu a declarat, în exclusivitate pentru postul de televiziune LOOK TV, că nefinalizarea Coridorului IV va duce la pierderea asamblării de la Piteşti.

daci
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

"Renault nu are intenţia să părăsească România. România este o ţară importantă pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea în România a unui lanţ complet de construcţie a unei maşini: de la design, inginerie, fabricaţie, vânzare şi post-vânzare. În fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia şi ale furnizorilor noştri parcurg traseul Piteşti - Arad. Prioritatea noastră pentru 2014 este relansarea pieţei auto de vehicule noi din România. Evoluţia infrastructurii, care permite reducerea întârzierilor de livrare, va fi determinantă pentru proiectele noastre viitoare", a transmis, pentru Mediafax, Direcţia Comunicare Renault România.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, într-o emisiune difuzată luni de postul Look Tv, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc. "Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă", a declarat el.

Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur". "Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu", a mai spus Traian Băsescu.

CITEȘTE și

EXCLUSIV Traian Băsescu: Dacia va pierde linia de asamblare de la Piteşti

În replică, premierul Victor Ponta a declarat marţi că afirmaţia preşedintelui potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Piteşti reprezintă o "inconştienţă sinistră, o tâmpenie", adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiei. "M-am întâlnit de curând cu preşedintele grupului Renault şi a spus foarte clar că investiţiile în România se dezvoltă. Acum, dumneavoastră îl credeţi pe preşedintele Renault sau pe sinistrul nostru preşedinte", a spus Ponta jurnaliştilor, întrebat cum comentează declaraţia preşedintelui.

Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi că are încredere în ce spune preşedintele Renault, nu în ce "mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu".

Tot marţi, ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, a declarat că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât această ţară se află în apropierea pieţelor sale şi a subliniat că această iniţiativă nu trebuie văzută ca o concurenţă pentru uzina de la Piteşti.

"În prezent, Dacia este o marcă recunoscută, este o marcă ce are şansa de a avea în România întregul lanţ de producţie, pornind de la echipele de concepţie până la serviciul post-vânzare. În momentul de faţă, Dacia este un nume ce contează la nivel european, dar şi mondial. Având în vedere acest lucru, nu putem decât să ne bucurăm şi în asta constă o strategie normală a unei astfel de întreprinderi: de a-şi crea alte uzine de producţie în apropierea pieţelor sale. Nu putem decât să ne bucurăm că avem o ţară ca Marocul - invitată aici (la Forumul Franţa-Europa de Sud-Est - n.r.) - unde Dacia şi-a deschis recent o linie de asamblare în apropierea unor pieţe care sunt interesate de aceste automobile", a precizat ambasadorul francez.

Diplomatul a mai spus că între Piteşti şi linia din Maroc nu este vorba "de concurenţă".

"Dimpotrivă, avem toate motivele să ne bucurăm de eficacitatea unei întreprinderi care acum 15 ani era declarată aproape moartă. Cine ar fi crezut în urmă cu 15 ani că Dacia va vinde maşini într-o ţară unde automobilul este aproape un cult, Germania? Ca de obicei, eu prefer să privesc jumătatea plină a paharului", a precizat Gustin.

Întrebat dacă are semnale că la Piteşti s-a agravat situaţia în ultimul timp, ambasadorul francez a subliniat că nu se mai pune problema unei economii centralizate.

"Să nu mai fim atât de blocaţi într-o gândire de stil vechi. Nu mai suntem într-o economie centralizată (...) Dacă ei consideră că aşa se pot dezvolta, pe aceste căi, este politica lor, suntem într-un altfel de mediu. E important pentru ei să se dezvolte pe pieţele emergente", a declarat Philippe Gustin.

Totodată, ambasadorul şi-a exprimat convingerea că Guvernul de la Bucureşti poate găsi soluţii pentru a răspunde nevoilor Dacia.

Articole din aceeasi categorie
Constituit în anul 2013 din inițiativa Consiliului Județean Cluj, AgroTransilvania Cluster a primit cea mai înaltă distincție de certificare a managementului la nivel european - Eticheta de excelență
05 Apr. 2019
12:29
0
Pentru că în România sunt peste 1.500.000 de antreprenori și pentru că în ultimii 25 de ani, doar una din două companii românești supraviețuiește, un club independent dedicat antreprenorilor își propu
03 Apr. 2019
12:25
0
După ce la mijlocul lunii februarie Sinterom SA a anuntat ca va intra într- un proces de restructurare menit să-si puna in valoare dotarile tehnice, vizându-se relansarea exclusiva a fabricaţiei de
21 Mar. 2019
08:30
2
Compania clujeană Life is Hard, calificată pentru al șaselea an consecutiv în finala European IT & Software Excellence Awards, a câștigat trofeul “Soluția anului 2019” la categoria Public Sector o
15 Mar. 2019
10:37
0
Bursa de Valori Bucuresti (BVB) si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat organizează joi, 28 februarie, la Grand Hotel Italia workshop-ul “Investeste pentru viitor!”, precum și
27 Feb. 2019
13:14
0
La 11 luni de la preluarea în portofoliu, planul de reorganizare al Clujana S.A. a fost aprobat la începutul săptămânii de către adunarea generală a creditorilor.
15 Ian. 2019
08:30
1

Post new comment

Comentarii

Ponta iar minte ,daca isi va face Dragnea autostrada de la bucuresti la alexandria si nu se face autostrada solicitata de cei de la dacia ma indoiesc ca vor mai sta mult in Romania .Fiind un bun cotizant la bugetul statului cu o parte buna din pib grupul renault care detine dacia si cere acea autostrada si nesimtitii astia de guvernanti nu vor sa o faca ,mare parte din banii de autostrada vin de la ue ,e mai important Dragnea ca aceasta firma .E mai importanta autostrada lui dragnea sint multe obiective economica pe acolo :o singura ferma de porci care va avea autostrada porcii si dragnea ,cine se ase4amana se aduna mai sint 587 de grohaitori in parlament

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide