Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 04 Dec. 2013, 10:44
18
13227

Îţi place şahul? Eu aş muta cu Regele!

Din ce în ce mai mult am ajuns să simpatizez ideea că o Monarhie Constituţională ar fi ceea ce ni se potriveşte. O Casă Regală cu tradiţie, care şi-a construit în timp relaţii cu alte state şi care poate oferi un exemplu deopotrivă cetăţenilor şi clasei politice. România are nevoie de o schimbare. O schimbare care să ne trezească la viaţă. Ultimii preşedinţi nu au reuşit foarte multe. Eventual să afunde mai mult decât să scoată la liman o ţară care de 24 de ani trece printr-o permanentă criză.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Văd în monarhie întoarcerea la normalitate şi reconcilierea cu un trecut încă nevindecat. Să nu uităm că Republica a fost instaurată în România în anii terorii comuniste sub ameninţarea pistolului. Mai mult, moştenirea istorică e un argument puternic. În timpul regalităţii am evoluat de la statutul de ţară de ev mediu la cel de putere zonală şi chiar mai mult. Ce să mai vorbim de respectul dobândit?

Pe de altă parte, revenirea monarhiei ar rezolva modul în care sunt percepute autorităţile. Ştim cu toţii care e imaginea (nu pe de-a întregul întemeiată) instituţiilor şi funcţionarilor săi. Vorbim de aproape un sfert de veac de disoluţia autorităţii statului în favoarea unor interese obscure şi personale, pe care le reclamăm şi le condamnăm înverşunat de atâta amar de timp. Un rege ar putea schimba situaţia, evident, cu suportul populaţiei care astfel ar căpăta încredere (şi cât de importantă e încrederea!) într-un alt climat politic şi social. De ce?

Pentru că un monarh pregătit de mic să reprezinte o ţară ar suplini mult din carenţele de acum: lipsa de competenţă, lipsa de cultură şi, în mod definitiv, corupţia. E de presupus că nu ar forţa limitele legale pentru a se îmbogăţi şi nici nu ar fi interesat să iniţieze comenzi politice în scop partinic, asta pentru că nu e constrâns de febra alegerilor şi nici nu ar avea temerea de a-şi ascunde propriile păcate. Ca argument suplimentar că regalitatea ar fi o idee cel puţin bună, uitaţi-vă la majoritatea monarhiilor de astăzi. State precum Suedia, Japonia, Belgia, Danemarca sau Marea Britanie o duc o leacă mai bine ca România şi nu doar de ieri de azi. Nu ştiu dacă li se trage de la forma constituţională, dar cred că e şi asta o explicaţie. Ca un fapt curios, nu s-a pus niciodată în discuţie ce am vrea noi oamenii simpli: monarhie sau republică.E foarte probabil ca majoritatea să vrea Republică. Perfect. Dar dacă tot e să facem referendum, de ce nu am face chiar pe acest subiect?

Sincer, nu ştiu prin ce minune am putea reveni la Monarhie, deşi sper. Politicienii, bat-o vina de percepţie, cei mai mulţi dintre ei, nu ar vota aşa ceva decât dacă ar avea de câştigat. Unii ar putea pierde eventual şansa de a mai fi la butoane. Şi câtă vreme mai e ceva de muls în ţara asta, de ce ar renunţa? Nu sunt neapărat un visător, sunt absolut sigur că dacă punem mâine un rege, nu ar curge lapte şi miere. Nicidecum. E necesară o modificare reală a mentalităţilor, a modului în care ne raportăm fiecare la ce avem de făcut. O descentralizare şi o regionalizare pe bune. O aplicare a legislaţiei neechivocă. Dar de undeva, scimbarea trebuie să înceapă. N-au fost, totuşi, prea multe generaţii de sacrificiu?

Voteaza articolul
4.6 / 5 (33 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

Cine a scris articolul asta habar n-are de "sah"...Iar de istorie,logica si demnitate ce sa mai vorbim...

Cine nu-si cunoaste istoria risca s-o repete.
Chiar nu se stie ce belele a adus monarhia in general ? Monarhia este un stat opresiv. Amintiti-va ca in 1907 s-a tras cu tunul in tarani. Ca in 1929 si 1933 s-a tras cu pustile in grevisti. Se uita debandada interbelica cand in temnite erau oameni asasinati fara judecata, ca in cele doua razboaie mondiale in care au murit milioane de romani Romania a fost tarata in razboi sub regalitate ? Se stie ca pe vremea regalitatii, la recensamantul din 1930 s-au inregistrat 50% romani analfabeti ? Si cate si mai cate. Noi n-avem anvergura Marii Britanii sa avem monarhie. La noi aceasta va implica automat crearea unei alte oligarhii. Monarhia nu salveaza Romania. Deocamdata. O poate salva numai daca iesim de sub tutela actuala a Moscovei. Dar la orizont nu se intrevad sperante, cu tot NATO si UE.

Care rege?Tradatorul de Mishulica?

Poti sa muti cu regele baiete ca regele are azi maine 100 de ani iar printesele nu prea vorbeste la tine romaneste si e ca si cum ai merge tu maine sultan in Burkina Faso. Unde mai pui ca mai nou pe nobilele printese de Romania le aresteaza politia pt organizarea de lupte ilegale cu cocosi prin SUA, iar pe alti printi mostenitori care si ei nu prea vorbeste la tine romanseste ii intereseaza mai tare averile regale si cam atat, ca averea regelui primita de la Stalin s-o fi epuizat. Asa ca poti sa muti cu printii si printesele mostenitoare ca bag seama ca s-ar integra foarte bine cu politicienii nostrii in echipa acolo cu Ponta, Dragnea etc, ar organiza impreuna lupte de cocosi si ar trasa autostrazi. Cred ca e o mutare necastigatoare care a expirat, mutarea asta trebuia sa aiba loc acu 50 de ani, doar ca regele a aprobat atunci executarea Maresalului Antonescu, trimiterea in inchisoare a lui Iuliu Maniu si ulterior a preferat sa abandoneze tara contra banutilor lui Stalin, asa ca ....

Degeaba ai muta mata cu regele, cand pe tabla de joc sunt doar pioni amarati si nebunii!

ioiii Ciprian....da de PDL-e sau de Elena Udrea nu-ti mai place, dragutule!?.........mai asteapta 100 de ani!
Asa-i dom kkk (George)....Mihai a plecat sărac din România!
...Ca daca nu pleca, azi n-ajungea bogat!

Decat sa ceri rege,mai bine cere sa se schimbe legea electorala.Sa nu mai aiba drept de vot decat cei care sunt incadrati in sistem de asigurari sociale.Sa nu voteze politia,armata si popimea.In momentul in care aia multi inutili societatii nu vor mai putea sa influenteze votul se va schimba si discursul politicienilor
si poate se va pune accentul pe munca si dezvoltare economica si sociala.

balele pe care le intind basistii pe net cand se pune problema monarhiei imi intaresc convingerea ca e o idee buna :)))

"Nu sunt neapărat un visător, sunt absolut sigur că dacă punem mâine un rege, nu ar curge lapte şi miere. Nicidecum. E necesară o modificare reală a mentalităţilor, a modului în care ne raportăm fiecare la ce avem de făcut."
Asta este din ciclul de 'emisiuni' eu centrez, eu dau cu capu'?!...doresc schimbare...ici, colo...,dar cred ca tu cauti in primul rind 'ceva de lins','un stapin', in realitatea personala tot mentalitate de sluga ai! aici trebuie sa lucrezi...

As vota si eu cu monarhia, dar nu am cu cine. Principele Duda, presupus securist, a candidat la presedintia Romaniei (incredibil dar adevarat!), iar valoarea Casei Regale de azi este data de faptul ca Sorin Oprescu a fost decorat de către aceasta cu Ordinul României în grad de Ofiţer pentru, atenţie!: bunele practici în dezvoltarea urbană a Capitalei". El, cel care, după Ceauşescu, a dărâmat ilegal cele mai multe clădiri de patrimoniu din Bucureşti!

Citeste mai mult: adev.ro/mmqgs9

bai,da esti culmea culmilor ? nu ai pe acolo vreo arhiva sa vezi ce scriai acum 2 ani, cind lingeai la cacarau si pacalici ? acum vrei rege ? si cine sa vie regele ? radu duda ca-i securist dovedit ? sau nu , cred ca mai bine il ungem rege pe ponthausen sub numele de MITOMAN INTIIUL ! chiar merita , fiind descendent direct ( prin popo-nastase ) a lui ion ilici intiiul ! ala de la fugarit citiva ani pe REGELE MIHAI ! rusine sa-ti fie !

.......

"Regele Mihai şi comunizarea României

Ni se spune pe toate canalele că regele Mihai nu are nici o responsabilitate pentru comunizarea României. “Nu avea ce face” – cam acesta este argumentul (la fel ca în cazul regele Mihai şi Holocaustul). Cam este o problemă cu “lipsa de putere” a regelui Mihai. Adică monarhul nu avea nici un fel de putere în ceea ce priveşte legionarii, Holocaustul şi sovietizarea – dar a avut putere atunci când a fost vorba de demiterea şi arestarea mareşalului Ion Antonescu! Destul de paradoxal raţionamentul: regele nu avea putere, dar îl lăudăm pentru ce a făcut când a avut putere.

Regele Mihai a plecat sărac din România

Asta este cea mai emoţionantă. A plecat sărac şi a trebuit să muncească. Bietul de el! Bineînţeles, documentele care atestă că nu a plecat sărac sunt “comuniste”. Bun, să zicem că aşa este. Dar să luăm un caz în care aceste documente nu mai sunt “comuniste”: safirul reginei Maria. Este vorba de al treilea safir din lume ca dimensiune: 478 de karate. A fost purtat de regina Maria la încoronarea de la Alba Iulia şi a fost lăsat moştenire regelui Mihai. Ultima dată a fost văzut la nunta lui Mihai în iunie 1948 (l-a purtat mireasa Ana de Bourbon-Parma). După această dată a dispărut din spaţiul public şi a intrat în colecţia unui bijutier american. A fost vândut la licitaţie în anul 2003 pentru 1,5 milioane dolari. În jurnalul lui zilnic Carol al II lea era furios pe Mihai că se apucase să vândă din colecţiile de timbre. Regele Mihai nu a plecat sărac din România, a plecat foarte bogat. Asta fără să ne mai uităm la documentele “comuniste”.

De ce avem nevoie de rege?

Eu nu înţeleg de ce am avea nevoie de un rege care a fost “neputincios”. Regele Mihai nu a “putut face” nimic, mai puţin lovitura de stat de la 23 august. Tot ce s-a întâmplat mai înainte şi mai apoi nu are legătură cu el. Chiar aşa să fie?

Plus că e aiurea toată emoţia asta. O să vină regel Mihai în Parlament! Şi ce o să facă regele Mihai în Parlament? O să proclame monarhia?!?"

George Damian

din ce spui tu reiese inca o data fapta ca romanu simplu e prost si intodeauna o sa aleaga cu omu smecher si corupt, si tovarasi de la guvernare ( nu conteaza ca e rege sau nu) dar daca e roman o sa isi bata joc de poporu lui asa cum nu a facut-o nimeni, adevaru e ca in istorie cam asta reiese, singuru dusman al poporului ruman a fost si va fii e chiar conducatoru ruman.

Toti ii trageti cu Regele... Dar romanii unde erau? Va spun eu unde: la coada la votat comunisti. Petru Groza era roman, si multi alti comunisti de frunte.

gresesti fundamental si mai esti si neinformat complet, dar este o caracteristica zilei de azi sa ne dam cu parerea in orice si despre orice.

Argumenteaza afirmatia te rog, combate cu dovezi cu ce nu esti deacord.........ai dreptate o caracteristica a democratieie este aceeasta: sa ne dam cu parerea, se numeste libertate de exprimare a opiniei convingerilor si ......lasa:)

1. safirul , era al Reginei Maria, nu al statului Roman

2.citezi documentele comuniste, procesele verbale, care imi dau dreptate. multumesc. am zis ca vorbesti in necunostinta de cauza, daca le studiezi , vezi cu cat si ce ce a plecat , fortat , intr-un tren sigilat care s-a deschis numai la Viena.
Evidenta respectiva o gasesti publicata in Monitorul oficial din 1948.

3.idea de monarhie nu se refera la un individ in mod special si la un sistem in primul rand.Poate Regele Mihai nu mai are nici varsta nici sanatatea de a mai realiza ceva, dar nu uita ca in toate monarhiile constitutionale ""Regele domneste dar nu guverneaza"".

4.ceea ce ai scris tu este un citat dintr-un blog de pe net, care nu are nici o relevanta decat ca exprima parerea d-lui Damian , care are dreptul la orice parere , si este normal.

5.1948 Romania era singura insula , in jurul sovietelor ,cu risc de dezmembrare si aici nu ma refer numai la Bucovina .
6.23 august 1944 armata sovietica era la Iasi deja ,riscand sa patim ce a patit Polonia.
7.Cu toate că s-au lansat diverse ipoteze conform cărora regele Mihai ar fi plecat cu averi mari din țară, relatările despre viața sa din exil dovedesc faptul că acesta a trebuit să-si câștige existenta prin propria-i munca si nu a dus nicidecum un trai luxos pe baza vreunei averi cu care ar fi părăsit România
8.sansa revenirii la un sistem monarhic este foarte mica in Romania, dupa aprope 70 de ani de republica comunista sau dupa haosul de dupa revolutie, dar sunt oameni care dupa cei acesti aproape 70 de ani poate ar incerca altceva, ceva ce ne-a adus glorie in trecut , idependenta, ne-a format ca stat (al 2-lea ca si marime din EUROPA DE EST), o constitutie moderna (1923 )care si acum cu mici modificari este actuala, etc..
9.fiecare are dreptul la o opinie sau sa fim sau nu de acord cu ea, dar macar sa fie personala (nu citate de pe bloguri).
cu stima

6.

da, ar mere, dar numai daca este adus cineva de afara care se ia in serios. in nici un caz mihai. data trecuta nu tot din aceleasi motive a fost adusi din afara ?

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide