Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 16 Iul. 2013, 16:12
84
13299

EXCLUSIV Ce personaj istoric va da numele Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca

Numele Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca se află în dezbatere din vara anului trecut. Deşi iniţial se vehiculau nume precum Smaranda Brăescu, Emil Racoviţă şi Hermann Oberth, cele mai mari şanse le are numele "Avram Iancu".

exclusiv ce personaj istoric va da numele aeroportului international cluj napoca
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Sursele din Consiliul Judeţean Cluj spun că, după mai multe dezbateri, varianta agreată de social democraţi este cea care va da numele Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Astfel, acesta ar urma să fie denumit "Avram Iancu".

Avram Iancu a fost un avocat transilvănean și revoluționar român pașoptist, care a jucat un rol important în Revoluția de la 1848 din Transilvania. A fost conducătorul de fapt al Țării Moților în anul 1849, comandând armata românilor transilvăneni, în alianță cu armata austriacă, împotriva trupelor revoluționare ungare aflate sub conducerea lui Lajos Kossuth.

O altă varianta care s-a aflat în discuţie a fost cea propusă de liberali şi anume "Ferdinand I".

Iniţial, cele trei nume care erau în dezbatere au fost Smaranda Brăescu, Emil Racoviţă şi Hermann Oberth.

Smaranda Brăescu, numită şi regina înălţimilor a fost prima femeie paraşutist din România şi printre primele din lume. În 1931 a efectuat un salt de la 6.000 de metri cu care a doborât recordul feminin mondial, iar în 1932, cu saltul de la peste 7.000 de metri, a bătut recordul mondial deţinut de un american.

Născut la 15 noiembrie 1868 numele exploratorului, speologului şi biologului Emil Racoviţă are legături strânse cu Clujul. Acesta a pus bazele Institutului de Speologie la Universitatea Cluj la căpătâiul căruia au stat toate studiile strânse de biolog în cadrul explorărilor sale în sute de peşteri. Acesta a fost preşedinte al Academiei Române de Ştiinţe între 1926 şi 1929 şi rector al Universităţii din Cluj între 1929 şi 1930.

Hermann Oberth s-a născut pe 25 iunie 1894 la Sibiu şi doar 15 ani mai târziu a început primul său proiect pentru o rachetă cu echipaj uman. A studiat fizica la Cluj, Munchen şi Gottingen şi în 1930 obţine prima expertiză oficială pentru motorul unic de rachetă, iar între 1932 şi 1935 dezvoltă mai multe metode experimentale de rachete, o parte dintre ele fiind şi lansate.

Articole din aceeasi categorie
Tânărul a căzut într-un lac din Curtea de Argeș, după o ceartă cu sora sa
23 Sep. 2018
10:00
0
În perioada 20-30 septembrie Grădina Botanică ”Alexandru Borza” găzduiește cea de-a doua ediție a expoziției de fluturi vii ”Petale zburătoare”.
22 Sep. 2018
10:05
0
În urma unui control de fond desfășurat pe parcursul a circa 2 săptămâni, polițiștii au descoperit sute de cioate de arbori, nemarcate, ascunse sub grămezi de resturi de lemn, vegetație și pământ.
21 Sep. 2018
12:12
1
Oficialii Consiliului Județean (CJ) au anunțat astăzi semnarea de către Alin Tișe, președintele instituției, a ordinului de începere a lucrărilor de proiectare și execuție pentru consolidarea depozit
21 Sep. 2018
11:54
0
Expoziția inedită a fost amenajată cu sprijinul muzeului de istorie din Zalău și până în la finalul anului va străbate întreg județul
21 Sep. 2018
09:44
0
Organizatorii Conferinței de Bune Practici în Administrația Locală care va avea loc în curând la Cluj au anunțat numele confirmate până acum pe lista de invitați.
21 Sep. 2018
08:45
0

Post new comment

Comentarii

Cinste celor care au ales si votat numele aeroportului " Avram Iancu ", rusine celor
care au votat impotriva.

Elie Wiesel - premiul nobel pt pace (1986) "for speaking out against violence, repression, and racism" si este din Transilvania zona NV, supravietuitor de Holocaust, autor de carti, Andrew Mellon Professor of Humanities la Boston U

de ce nu i se da aeroportului,numele lui monica gabor ,care e o mare PARASUTA!!!

Sa se dezbata publiiiic!!!!!

cel mai bine ar fi AEROPORTUL INTERNATIONAL TRANSILVANIA CLUJ NAPOCA

Cel mai corect din toate punctele de vedere mi se pare SAMUS, denumirea latina a raului ce traverseaza nordul Transilvaniei si a zonei pe care deserveste acest aeroport.
Cu asta s-ar stinge toate controversele iscate de minti infierbantate, si nu numai.

1000 la 1000 se va numi AVRAM IANCU este cel mai bun nume

o sa fie mai greu sa-i puneti lu' Avram Iancu dar daca aveti o poza veche si CRAPATA... e numa' bine.

aeroportul international AVRAM IANCU ne reprezinta pe toti

sa-i gasiti un nume de tot Kcatul... asa cum e deja si pista aia plina de crapaturi :)

da' oare numele de Mathias Rex (CLJ) ce-ar avea, e clujean de-al nost', e in latina, e mult mai usor de pronuntat chiar si in engleza

In plus calul lui zbura si avea aripi. Se vede si la statuie... La fel de interesant ca Emil Racovita care era speolog deci explora lumea subterana, nu supraterana

Bine ca nu Dracula....

daca ar fi doar curse interne, nu ar fi o problema (mare), dar Avram Iancu, mi se pare de un penibilism extrem. " De ce sa nu fie un nume nu neaparat personal, dar totusi legat de zona noastra - ceva de genul Aeroportul Apuseni / Apus (Sunset Airport ar sunat bestial tradus in engleza), Aeroportul Cetate/Cetatiue/Castrum, Aeroportul Ardeal, Aeroportul Somes. Daca limba romana nu ofera cuvinte cu rezonanta dorita, putem apela oricand la latina - Aeroportul Augusta, (Aere) Perennius, Veritas, Dacia, etc. " - cred ca e cel mai pertinent comentariu.

Nu inteleg de ce trebuie sa ne cramponam sa gasim numele unei persoane legate de acest loc si sa dam un nume fortat greu de retinut pentru orice turist strain. Eu cred ca numele ar trebui sa fie cat mai scurt si mai rezonant, vezi in lumea larga cele mai usor de amintit nume sunt scurte, abrevieri sau chiar chestii abstracte - Fiumicino, Barajas, LAX, JFK, La Guardia, El Alto, etc. De ce sa nu fie un nume nu neaparat personal, dar totusi legat de zona noastra - ceva de genul Aeroportul Apuseni / Apus (Sunset Airport ar sunat bestial tradus in engleza), Aeroportul Cetate/Cetatiue/Castrum, Aeroportul Ardeal, Aeroportul Somes. Daca limba romana nu ofera cuvinte cu rezonanta dorita, putem apela oricand la latina - Aeroportul Augusta, (Aere) Perennius, Veritas, Dacia, etc.

Tulai ! No ni numa câte comentarii pentru un belit de nume de rahat de aeroport! Noroc că nu-i ceva mai complicat că tătătăt vă crestaţ' pă chept !

Ar putea fi numit dupa un alt personaj celebru si mult indragit de romani - Aeroportul Bula. Bula International Airport, sa facem din Bula un produs de export. In felul acesta am putea comemora si pe bravii conationali care s-au ocupat de licitatii, lucrari, etc.

Avramus n-o facut absolut nimic pentru Cluj, daca nu iei in calcul statuia aia grotesca de-o cocotat-o Funar pe stinghie. Cand naiba o sa ne cunoastem suficient istoria, noi, ardelenii, cat sa nu mai folosim personajele coafate de semanatoristi, proletcultisti si alti bigoti complexati, gen Iorga, care ura Ardealul?
Decat Avramus, mai bine sa-i zica Aeroportul Cadu. Sau Cadu si Predatu, sa nu se supere vecinii nostri mai zgomotosi.

Ar putea fi numit dupa marele roman Dan Pulea. Aeroportul Dan Pulea

In memoria lui Andrei Marga..:)

Eu zic sa il numeasca Paszkany-Uioreanu-Boc! Sau PUB, mai pe scurt! :)

Hermann Oberth ar fi potrivit ca nume pentru aeroportul din Sibiu (pentru ca s-a nascut si a crescut in Sibiu), ma mir ca nu l-au adoptat deja ca nume. Chiar daca unor nationalisti nu le place, cea mai mare personalitate pe care a dat-o Clujul lumii este Matia Corvin. Avram Iancu e si el din zona, dar ii "zgandere" pe cealalta parte de nationalisti. La fel de bine i-ar putea zice Emil Racovita sau Iuliu Maniu, fara sa deranjeze nationalistii (ultimul poate ar deranja ceva politicieni si comunisti). Poate numele latin al orasului ar fi o varianta de compromis: Claudiopolis sau numele latin al Somesului care trece pe langa aeroport: Samus. Nici numele roman al orasului, Napoca, n-ar fi rau. Daca Transilvania tot e luat, ar putea sa-i zica Siebenbürgen, numele sub care era cunoscuta Transilvania in vest.

Iar daca firmele lui Rus mai maresc mult pretul la pista aeroportului, s-ar putea sa ajunga sa-i zica Ioan Rus, in amintirea celui care a incasat cei mai multi bani de la aeroport. Pana la urma, poate sa ramana ca acum, Aeroportul international Cluj-Napoca si e foarte bine, important e sa aiba pista noua si curse cat mai multe.

Sunt si alte nume cunoscute si care si reprezinta ceva in zona,nu doar o statuie de-a lui FUNAR.
De exemplu BANFFY,CORVIN,GOJDU(roman ortodox),BETHLEN,care chiar au reprezentat ceva in Transilvania si ale caror "urme" chiar se vad in istorie(si nu numai in a noastra).

ar mai fi : iuliu maniu , cardinal iuliu hossu, ion ratiu , lucian blaga, liviu rebreanu sau horea-closca-crisan pe filiera nationalista. Dar de ce trebuie sa aiba un nume , daca sunt atitea controverse ? Este Charles-de-Gaulle spre a dosebi de Orly Paris , JFK deosebit de LaGuardia , Leonardo da Vinci de Fiumicino Roma , Sheremetievo de Domodedovo Moscova etc.Daca in mod pur romanesc nu exista consens ar putea ramine pur-si-simplu Aeroportul Intl Cluj Napoca sau in stil new-romanesc 4 ani un nume , 4 ani alt nume , doar se schimba Constitutia des , structura anului scolar chiar mai des, d'apoi un biet nume de aeroport ! Ma bazez pe imaginatia si inventivitatea "politicianului" roman !

aeroportu clujean trebuie sa se numeasca AVRAM IANCU acest nume ne reprezinta pe toti transilvaneni un nume care face cinste si mandrie neamului romanesc

ma desteptule, daca vrei sa vezi ce reprezinta Ardealu atunci mai pune mana pe o carte.
Eu zic ca ar trebui numit "Sigismund Báthory - principe al Ardealului, fiul lui Cristofor Báthory si al Elisabetei Bocskai. A realizat prima unire a Transilvaniei cu Tara Romaneasca si cu Moldova, asa numitul plan dacic. In 1595 s-a aliat cu imparatul Rudolf al II-lea si a fost numit Principe Imperial. De asemenea, si-a extins autoritatea asupra Moldovei si Tarii Romanesti. Dupa acestea, la 20 octombrie 1595, alaturi de Mihai Viteazul, a invins oastea otomana in Batalia de la Giurgiu."
In concluzie el a domnit intre:
8 decembrie 1588 – Iunie 1594
8 august 1594 – 23 martie 1598
22 august 1598 – 21 martie 1599
3 aprilie 1601 – 29 iunie 1602
iar printre predecesorii lui sau aflat si Mihai Viteazul, mai exact: Ștefan Báthory, Baltazar Báthory si Mihai Viteazul.

daca vrei pe cineva adevarat caree a luptat pentru Ardeal si Ardeleni atunci istoria ti la dat pedegratis.

Super tare...Daca tot ii pun numele de Avram Iancu, ar trebui sa puna si o poza a acestuia. Dar nu cea "legendara", faurita de comunisti, cu care suntem noi obisnuiti, ci aia reala. Pentru cei care nu stiu, Avram Iancu are mai multe fotografii de epoca doar ca ele fie au fost distruse, fie sunt ascunse de catre autoritatile romane din motive evidente: e greu sa accepti ca toti "marii" revolutionari de la 1848 (Avram Iancu, Balcescu, Kossuth, etc.) erau de fapt niste studenti ratati care stateau prin crasme, visau la preamarire si nu doreau altceva decat sa puna mana pe putere...Iata doua fotografii ale Craiului muntilor, mandria ardealului si tuturor spalatilor pe creier: http://www.frontpress.ro/2012/03/miting-cu-torte-in-centrul-clujului-in-... sau http://www.george-damian.ro/avram-iancu-nu-a-murit-nebun-3527.html

ai dreptate, arata ca un cioban cu fluieru ala si cu barba aia nespalata, apoi de haine nici nu mai vb.

Aeroportul International Corvin Mathias

E clar ca as alege Dracula Airport. Chiar si oficialitatile considera ca proiectul Dracula pentru promovarea Transilvaniei reprezinta cea mai profitabila strategie de dezvoltare a turismului din regiune, se arata intr-un comunicat al Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS). “In sfarsit, autoritatile locale din Transilvania au inteles ca mitul Dracula reprezinta un vehicul inegalabil de promovare turistica a zonei. Constructia pe aceasta baza trebuie sa fie spectaculoasa si neinhibata de prejudecatile care au tinut pana acum la sertar cel mai valoros brand de tara al Romaniei. Toate locurile incarcate de istorie ale Transilvaniei pot deveni astfel obiective turistice de renume international, iar efectul pentru dezvoltarea nu doar a turismului din zona, ci si a economiei in general, este incalculabil”, spune Dan Matei Agathon, presedintele FPTS.

vi l-au "furat" bucurestenii pentru Baneasa, un aeroport de o importanta mediocra la ora actuala.
Paradoxul situatiei este ca nici unul din avioanele construite de Traian Vuia (aeroportul Timisoara) sau Henri Coanda (aeroportul Otopeni) nu s-au ridicat de la sol mai mult decat cativa metri. A lu' Vuia a fost un automobil cu elice si aripa si motorul cu reactie a lui Coanda erau de fapt 4 motoare cu ardere interna. Spre deosebire, avionul lui Aurel Vlaicu a participat in competitii de acrobatie aeriana si, desi a inspirat avioane moderne, avionul lui nu a putut fi reprodus niciodata intr-o varianta zburatoare.

Eu zic sa-i puna BASESCU, A rezolvat flota, va rezolva si aviatia :)))))))))))))))))))

- Aurul e al celor din...Roşia Montană nu al românilor
şi, curând, se va face un...referendum (deodată cu referendumul constituţinii) în care localnicii vor decide, pentru totdeauna, soarta aurului din Apuseni (iar restul românilor se vor spăla pe mâini...şi pe bot).
- Numele aeroportului trebuie decis prin...referendum de locuitorii din zonă (să zicem de pe o rază de 5 km, nefiind treaba mănăşturenilor), singura diferenţă fiind că, în acest caz, şmecheria infailibilă a tagmei jefuitorilor nu e ireparabilă.

numele aeroportului trebuie sa il dea toti locuitori din transilvania si nici de cum cei din someseni sau cum ai spus pe o raza de 5 km pt ca acei de fapt nci nu merg cu avionu AVRAM IANCU ESTE CEL MAI INDICAT NUME

Dar soarta aurului ,,Transilvaniei,, (ţării !), românilor
soarta munţilor Apuseni, naturii-mediului acestor locuri, tradiţiei de milenii a unei îndeletniciri şi a manualelor care de zeci de ani ne învaţă să luăm aminte la bogăţiile hărăzite românilor-şi transmise din generaţie în generaţie,
pot fi decise de un număr de locuitori ai zonei Roşia Montană (şi de rromi plimbaţi pe la secţiile de votare, la un aşa zis referendum...restrâns...la aur) ???

Când e vorba de comoara Transilvaniei - Munţii Apuseni, cu tot ceea ce cuprinde,
unde e Avram Iancu-apărătorul Apusenilor ?
(@sandu: ,,... acest nume ne reprezinta pe toti transilvaneni(i,) un nume care face cinste si mandrie neamului romanesc...,,).
Când evorba de formă-aparenţe-împopoţonare, dă-i cu Avram Iancu
iar când e vorba să luăm exemplu, capu-n nisip,ne spălăm pe mâini.

din Cluj era incompleta fara tine...
Felicitari pentru inscriere :)

ling...ou?

Înainte de toate, este aeroportul clujenilor. Nouă trebuie să ne placă numele. Nu trebuie un nume care să atragă turiști, că i-ar fi zis Alina Plugaru. Trebuie un nume reprezentativ pentru zona noastră. Că unele conlocuitori nu crede che Avram Iancu a fost reprezentativă, asta este alte problemă. Uitați-vă peste gard, la aeroportul Ferenc Liszt din Budapesta. Oare de ce nu i-or fi zis Gulyas Ferihegy, că ar fi atras mai mulți turiști. Și ce-o avea Liszt cu aviația? Totuși, un nume foarte potrivit.

Da! DRACULA AIRPORT, cum spunea cineva mai jos. a si explicat de ce si are dreptate da cine sa vada avantajele? in loc sa atragem turistii cu mitul lui Dracula, mai bune luam nume din cartea de istorie de care turistii straini habar nu au. E totusi aeroport international nu halta comunala! De aceea numele principalei porti de intrare a strainilor in TRANSILVANIA trebuie sa li se para atractiva in primul rand lor, turistilor!
Ce ii spune unui american, japonez, englez ce-o fi, Avram Iancu Airport si cum ii suna Dracula Airport?

De ce nu "Aeroportul Napoca" avand sigla lupoaicei, am scoate in evidenta radacinile noastre latine. Respect pt. Avram Iancu dar nu are legatura cu aeronautica si nici nu spune multe despre Cluj. El este al tuturor Transilvanenilor nu doar al Clujenilor, de aceea ar fi mai nimerit Aeroportul International NAPOCA.

Suna foarte bine daca ii spui scurt Aeroportul Napoca si am fost tentat si eu sa strig ca aceasta e varianta cea mai buna, dar daca il numesti Aeroportul Napoca Cluj-Napoca nu mai pare o idee asa de buna. Trebuie gandit ca probabil in documentele oficiale va trebui amintit numele complet. Oricum mai sunt idei - Aeroportul Ardeal, Aeroportul Apus (de la Apuseni, in engleza ar suna aproape genial Sunset Airport)

până la ora 22,39 (16 iul.), ,, NAPOCA,, e cea mai bună propunere
subscriu...
...până la o idee mai bună

Trebuia numit Traian Darjan, aviator, as in al doilea razboi mondial si nascut chiar in Someseni. Ce legatura au avocatii si speologii cu aviatia?

Cand spui Cluj te gandesti la Ardeal la Transilvania. Aeroportul Transilvania. Targu mures foloseste aceasta denumire nejustificat

Dar cand spui Targu-Mures la ce te gandesti, la Dobrogea ?? De ce sa fie nejustificat? Acum ce ai dori, sa fie dat aeroportul din Mures in judecata si lipsit de denumire "Transilvania"? Folositi-va imaginatia si gasiti alta denumire.

Numele Avram Iancu este dat impotriva unei entitati care traiesc in Cluj.
Dar suntem obisnuiti pentru ca ex:
Suporterii UCluj sustin clubul tot impotriva acelei entitati.
Cred ca funar se bucura in lacrimi.
Dragi Romani este momentul sa va aratati dintii.

O entitate sau mai multe entitati, draga "logic" ? Si despre ce "entitate" vorbesti: monstrul din Loch Ness cumva?

Sincer, credeam că la CJ Cluj sunt oameni destepţi... Cum naiba să dai numele de Avram Iancu unui aeroport internaţional? Sa ai atâtea variante (apropo, primele trei variante emise chiar de CJ Cluj erau Smaranda Brăescu, Traian Dârjan şi Traian Vuia, nicidecum cele vehiculate la începutul acestui articol) şi tu să dai numele unuia care nu a zburat niciodată...dar asta e, ca la noi la nimeni...nici nu-i de mirare că atâta vreme aeroportul din Cluj s-a numit Aeroportul Internţional Consiliul Judeţean Cluj...Să ai tu un aviator de-al locului, născut şi înmormântat la Someşeni şi tu să cauţi nume la dracu-n praznic...Măi ăştia de la CJ Cluj...Daţi şi voi nume ca lumea aeroportului...

splaiul independenţei

Emil Racovita ar fi cel mai potrivit, este una din singurele personalitati despre care s-a auzit la nivel mondial! Nimeni nu a auzit de Traian Vuia si nu ii este recunoscut nici un merit, doar noi ne mandrim cu el. Iar Avram Iancu este prea folosit si nepotrivit. E destul ca avem o piata anosta in Cluj cu o monstruozitate de statuie, mostenirea regimului Funar...

Corvin nu ar fi un nume bun?Ne-ar aminti renastere si tot suntem mai cunoscuti in lume dupa Matias Rex,fiu al orasului....

Normal ca nu vreti Avram Iancu honvezilor.....Ar fi mai bine Csibi Barna sau Horty Miklosh.Inainte sa-mi stergeti comentariul domnilor de la shitynews ,v-a doresc o mouie placuta de la toti romanii.

du-te, ma, invartindu-te. mare patriot mai esti, dar cu limba romana ce ai? "v-a doresc", ma, prostovane?

aeroportu clujean reprezinta trasilvania si mi se pare normal sa se numeasca AVRAM IANCU CARE ESTE UNU DIN CEI MAI MARI PATRIOTI ROMANI jos palaria pt alegerea facuta acest nume face cinste tuturor transilvanenilor

AVRAM IANCU MI SE PARE CEL MAI BUN NUME ACEST NUME REPREZINTA CEVA PT ISTORIA NOASTRA RESPECTELE MELE PT ACEST NUME ASA DE REUSIT

Adevarul este ca ro are putin dim ce au alte natiuni . Cluj-Napoca e cel mai potrivit.

Racovita ar fii cel mai potrivit el este numele cel mai apropiat de cluj

PENIBIL

dar Traian Darjan nu e luat

E luat: Aerodromul Cluj - Traian Darjan

Mai in gluma, mai in serios, daca vor sa "socheze" in sens publicitar, sa atraga turisti la Cluj, ar putea folosi brandul cel mai cunoscut si mai fascinant pentru straini atunci cand vine vorba de Transilvania: "Dracula Airport"

Hermann Oberth sau Traian Vuia

Da' "Aeroportul International Cluj-Napoca" pur si simplu ce-are? Dorinta asta de a complica inutil lucrurile si a ne da importanta (ca noi am fost partasi la rebotezarea aeroportului) e cam din aceeasi categorie cu repunerea stemei pe steag. Desi aia e totusi o prostie mult mai mare. Sa ramana numele asa cum e si gata!

as pune Smaranda Braescu

Adevaru ca si JFK din New York nu prea are legatura cu aviatia sau cu orasu', Avram Iancu pare deja prea des folosit ca nume ale unor insitutii...

Dar de ce nu "Aeroportul International Hunyadi Mátyás" ? :)

cum suna "ianosh viteazul"? asa se impaca ambele etnii principale din cj :D

corect ar fi aeroportul transilvania!!!!

E deja luat de Tg Mures. Da, ar fi fost un nume bun.

E deja luat de Tg Mures. Da, ar fi fost un nume bun.

Gheorghe Funar :))))

=))

dar de ce nu nume ca: TRAIAN DARJAN, AUREL VLAICU,TRAIAN VUIA, nume care au legatura cu aviatia romaniei?!!! BINE CA NU O SA SE NUMEASCA "AEROPORTUL INTERNATIONAL DOINA CORNEA"

Si ce legatura au cu Clujul??

ce legatura au cu Clujul? serios? Citeste despre Traian Darjan.

Aurel Vlaicu si Traian Vuia sunt luate deja de alte aeroporturi.

ar trebui sa ii dam numele unei masini americane, pt ca si si au denumit aeroportul din BOSTON MA. ...." LOGAN"

Eu as vota pentru "Hermann Oberth".

imi sustin tizul! HERMAN OBERTH e un mume reprezentativ pentru tehnica aerospatiala si pentru transilvania. acu' , e drept, ca rachete n-or sa prea aterizeze pe aroportul clujului!
da' poate, pana creste mare, sa-l cheme emil boc!

in orice caz suna mai bine decat avram iancu....

apoi avram iancu are multe in comun cu avionele si zburatu'

daca ne luam dupa povestile vremii care spun ca spre sfarsitul vietii pasarelele lui avram iancu erau ... multe, multe, poate ca e potrivit. cred ca si statuia din centru este de fapt o copie fidela a acelei perioade ...

Charles de Gaulle (aerportul principal din Paris) ce treaba are cu zburatul? Marconi (aeroport Bologna) ce treaba are cu zburatul? Dar Franz Josef Strauss (Munchen)?

Mda.... I agree.... exact Avram Iancu....
Daca e sa ne gandim mai bine, da are. E pus atat de sus acolo pe soclu, ca trebuie sa invete sa zboare ca sa coboare de acolo....pff.... eu nu i-as da unui aeroport numele acesta
...dar in fine... ca la noi la nimeni, totul este posibil...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide