Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Vineri, 22 Sep. 2017, 10:01
17
3168

FOTO: Noi mijloace de transport în comun, zonă pietonală și piste de biciclete la Cluj. Primăria pregătește proiecte de 100 de milioane de euro până în 2023

Primăria Cluj-Napoca vrea să atragă 100 de milioane de euro doar pentru proiectele de mobilitate din oraș. Printre acestea se numără crearea de noi zone pietonale și noi piste de biciclete.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Clujul a primit vizita unei delegații a Comisiei de Dezvoltare Regională a Parlamentului European, fiind prezenți membrii din Germania, Olanda, Portugalia și Austria. Potrivit primarului Emil Boc, oficialii europeni au apreciat angajamentul pe care municipiul Cluj-Napoca l-a luat în domeniul mobilității urbane sustenabile prin proiectele realizate, dar și prin cele pe care le are în lucru pentru exercițiul de programare actual.

Doar pentru dimensiunea de mobilitate, Primăria Cluj-Napoca pregătește până în 2023 proiecte în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro.

Este vorba despre proiecte precum achiziția de noi mijloace de transport în comun, troleibuze, tramvaie și autouze electrice, dezvoltarea de noi zone pietonale în municipiu, cum ar fi pietonalizarea străzii Mihail Kogălniceanu, modernizarea Pieței Lucian Blaga și a străzii Napoca, extinderea rețelei de piste de biciclete, dezvoltarea sistemului de bike-sharing (ClujBike 2),inclusiv cu biciclete electrice și un sistem integrat de management al traficului, sub forma traficului adaptativ.

Delegația europeană a participat în perioada 18-20 septembrie 2017 la o serie de evenimente la Cluj-Napoca, alături de membri ai Parlamentului European, funcționari de nivel înalt din cadrul Comisiei Europene, Parlamentului European și reprezentanți ai autorităților și instituțiilor guvernamentale și locale, ai mediului de business și societății civile. De asemenea, programul delegației a cuprins vizite la centre de cercetare, obiective turistice și la variate proiecte realizate cu fonduri europene în municipiu.

 

Articole din aceeasi categorie
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a finalizat procesul de elaborare a documentațiilor de atribuire și a transmis spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice
23 Oct. 2017
16:58
0
Carosabilul umed din cauza ploii pare să dea bătăi de cap șoferilor. Un accident nefericit a avut loc în urmă cu puțin timp pe Calea Turzii din Cluj-Napoca.
23 Oct. 2017
16:25
2
Poliţiştii de imigrări din Cluj au depistat trei cetăţeni din Republica Moldova, care lucrau fără forme legale.
23 Oct. 2017
15:59
0
Un accident de circulație care, din fericire, nu s-a soldat cu răniți a avut loc duminică în Dej. Potrivit polițiștilor, un autoturism a derapat pe strada Libertăţii și s-a răsturnat.
23 Oct. 2017
15:22
0
Acţiune cu efective mărite, pe raza cartierului Mărăşti, în weekend.
23 Oct. 2017
14:45
0
Administraţia Naţională de Meteorologie a realizat o estimare a valorilor termice şi a precipitaţiilor pentru intervalul 23 octombrie - 5 noiembrie 2017.
23 Oct. 2017
14:13
0

Post new comment

Comentarii

Ziceti ce vreti, comentati cu rautate, va priveste! Eu ma bucur sincer ca locuiesc in acest oras. Tocmai m-am intors din Tg. Mures. Sincer, m-am bucurat cand am ajuns in Feleac si mi-am vazut casa. Voi... de aici, ori de aiurea (dar ramasi aici! de ce, oare?!) comentati ce si cum doriti. Eu ma bucur ca mi-s din Clujul asta! E al meu si mi-i drag asa cum e el. Va fi mai bun maine decat azi, iar azi-cu siguranta - e mai bun decat pe vremea lui Funar!

Ca esti o intretinuta care ai aparut aici sa-l glorifici pe Pitic -se stie ,se cunoaste, s-a aflat, cine stie ce te pune pestele tau sa inghiti de banii aia putini... Pentru informatia ta -zilele bocitaniei au apus aici in Cluj, avem nevoie de alti primari care sa-i ia locul, ei exista deja, cu cat mai repede v-a fii inlocuit, cu atat mai bine pt noi!

Probail esti imatura sau te tine cineva, departe de problemele reale. Clujul nu sta doar in "zilele prunelor" sau al lui cartof prajit, nici Untold sau Berea pe strada- fest cu Sue a lui Papurda din Directia 6. Existam si noi, astia care muncim si care pierdem in trafic ore intregi, in nervi, poluare, statii CTP.

Sunt sigur ca il si s ugi pe boc, de drag ce tie !

Ar fi fain ca în fiecare cartier plus în centru să instaleze câte o poartă stelara. Vreau sa iau pita proaspătă din Mănăstur, tastez codul si ajung instant. După aia slană din Mărăști, idem. Vreau roșii de la hostezeni, țup în Gheorgheni! Pensionarii să aibă gratuitate, elevii si studentii la fel pe două porți, dar să nu coste mai mult de 50 de bani călătoria. Sa poți intra in vortex cu un cărucior de piață sau două sacoșe din rafie de 20 de kile fiecare. Din 2023 să fie implementată și calatoria in timp, cu investiții suplimentare, bazate desigur mai ales pe fonduri europene. Vreau să mă simt bine o zi, tastez codul pentru poarta de la Casa de cultură a studenților, dar să mă ducă nu astăzi, ci în 1969 când avem de ce si cu ce.

Voma infectioasa, asta esti sifliticule, infectezi totul si nu ai liniste pana ce nu-ti vine antoldu sa stai in sant drogat si beat, luate-ar Rosalul sa te duca la Pata rat, pisatule! Ignor, ignorati textele plagiate si repetate ale postacilor obsedati, interesati de a crea confuzie! Cea mai grea pedeapsa pentru ei este sa nu fie bagati in seama!
Adevarul v-a iesi la iveala..!
Ca slugoi a lui Boc, esti naiv daca crezi ca, ne pacalesti cu cateva comentarii de genul in scarita.(vezi mai de jos). Nu reusesti sa intelegi ca esti detectabil dupa stil, dupa vocabular...
Boc isi bate joc bineinteles, iar tu incerci sa il ridici acolo sus, in Slava... Ce sa-i faci, oamenii sunt usor manipulati de useri, postaci abili.. Adevaru ca realitatea tristă vă bate . Sunteți incapabilitatea supremă, deci nici măcar de rea-credință nu vă acuz, ci de stupiditate.

Nea Viorel, ce naiba mai omule, asta-i subiectul din campania electorala 2020, asta vreau sa fac, porti stelare, calatorie in timp, vortex in tempo-spatiu. Asa se va reduce traficul, fiecare de acasa , fara poluare, masini si alte necazuri. Puteti sa ma votati deja, ca va incepe curand!

Nu ai decat sa te muti la budapesta, ca doar acolo curge laptele si mierea

Si unde va face pietonala? In zonele unde a ingustat deja trotuarele pentru a face loc masinilor?

andi 22 Sept / 13:10 ...

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

ar putea incepe cu interzicerea autoturismelor pe motorina in zona centrala (ele polueaza cel mai mult), dupa care crearea de benzi pt transportul in comun (cate o banda de langa bordura din centru pana in manastur) si alte cartiere, grigorescu si gheorgheni..... si pe urma ar putea trece si la metrou (dar aici ne trebuie stampile de la bucale) da de pana in 2023 nu o sa mai fie capitala ardealului la bucale.

Bai andi, am un Citroen C5 HDI (pe motorina) euro 3. Are filtrul de particule in stare excelenta pentru ca ii dau aditivul original eolys de cate ori diagnoza spune ca trebuie completat chiar daca ma costa 750 de lei operatiunea. Rezultatul este ca masina nu scoate un gram de fum de ala frumos si negru cum vezi in trafic cand pisca acceleratia cate unul cu filtrul eliminat.
Masina asta la data fabricatiei a costat 36.000 Euro si pentru ca a fost echipata cu o tehnologie antipoluare revolutionarala, noxele si particulele emanate, se incadreaza pana si astazi cu mult sub norma impusa pentru euro 4 si respecta incadrarea in actualul standard euro 5. Deci e euro 3 pentru ca la data fabricatiei nu exista standardul euro 5, dar noxele ei o incadreaza azi in actualul standard euro 5.
Noxele pe care le scoate astazi un Logan Euro 5 pe BENZINA sunt mai mari decat cele ale unui C5 Diesel Euro 3 cu FAP-ul functional.
Asa ca nu inteleg de ce generalizezi legat de accesul masinilor Diesel in centrul orasului?
Poate ar fi mai bine sa stea politia si pe drumuri si in orase si sa traga pe dreapta masinile dupa care SE VEDE cu ochiul liber ce scot la demaraj, iari in cazul in care au filtrele de particiule anulate, sa le retraga certificatele.
Interdictiile de circulatie, taxarea (vezi chestia cu stickerele colorate pe norme) si sanctiunile sa fie aplicate in functie de poluarea reala care ramane in urma fiecaruia, nu dupa ce combustibil sau ce norma euro are masina respectiva, ca degeba au unii masini relativ noi, euro 5-6, daca si-au scos filtrul, in realitate putem vorbi deja linistiti de masini fabricate in 2012-2016 dar care au devenit... euro ZERO!

Da' oare Roman-urile alea vechi de 30-40 de ani care scot fum de zici ca-i incendiu, alea oare cum trec testul de fum la RAR? Eu stiu cum, pentru ca mi-a spus un sofer ! CU SPAGA si cu TRAFIC DE INFLUENTA ! Astea sunt in special in proprietatea RADP-ului si daca cineva "de sus" da un telefon la RAR, aia tat se pisha pe ei....de emotie, desigur.

no asta bun lucru ca si Orban ase vre la Budapesta, si noi la Klusz sa eliminam pe masina si sa luam trotineta ca si politie si ambulante cu bicicly si troty sa vine la necaz ca nnu face poltie si szanatosz la partile moi! Hara maghyaray!

andi 22 Sept / 13:10 ...

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Si masinile pe motorina pe unde sa circule in lipsa centurilor? Nu vi se pare absurd? In cartiere nu fac parcari pentru riverani-cei veniti din afara localitatilor, in centru sa interzica? Atunci pentru ce am mai plati impozite pe masini? Mare parte din impozitele locale vin din impozitele pe masini, garaje-parcari. Apropo, ai idee cat e amprenta de carbon pentru o masina hibrida-electrica? Ai idee cat combustibil fosil se transforma in gaze de esapament cu transportul litiului din zonele de exploatare in cele de rafinare, de acolo la producatorul de acumulatori si inapoi la fabricantul de vehicule? Nu demult citisem, ca mai mult decat ar polua o masina clasica cu cilindree mica in toata viata sa.

Iar porcul zbura frumos pe deasupra Somesului navigabil...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide