Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Duminică, 03 Mai. 2015, 13:47
91
7852

GALERIE FOTO: Încă o bijuterie a Transilvaniei a ajuns ruină. Din castelul Teleki de la Uioara de Sus a mai rămas doar povestea

În inima Transilvaniei, un fost castel nobiliar se transformă în ruină cu fiecare zi. Cândva casă a conților Teleki, din clădirea de la Uioara de Sus, parte a orașului Ocna Mureș, au mai rămas doar zidurile și un morman de lemne și cărămidă în interior. Autoritățile nu pot face nimic din cauza proceselor de succesiune care nu se mai termină.

vlcsnap 2015 05 01 1
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Construit între anii 1850 și 1869, castelul neogotic din Ocna Mureș, județul Alba, era odinioară adăpost pentru familia nobiliară Banffy. Construcția, în formă dreptunghiulară, a intrat ulterior în posesia conților Teleki. După mai bine de 140 de ani de la construcție, edificiul cu 19 camere, dispuse la parter și cele două etaje, a rămas pradă hoților.

Oamenii locului sunt supărați că nu știm să păstrăm ce e frumos și valoros.

Pe poarta castelului este pus lăcatul. Un singur om din Ocna Mureș are cheia și ca la un semn își face apariția pentru a ne lăsa să intrăm în curte. Măsura a fost luată, după ce mai mulți oameni au prădat și ultimele bogății din clădire. Într-o zi, spune paznicul, s-a furat inclusiv scara interioară grea de câteva tone.

“Vin copiii, vârstnicii să ia de la lemn până la fier. Lemnul pentru foc, fierul ca să îl vândă ca să facă rost de ceva bani. Unii îi dau pe băutură”, spune profesorul Horea Herțeg, care a scris monografia orașului Ocna Mureș.

Un interminabil proces de succesiune a transformat clădirea impunătoare din trecut într-un loc pustiu, plin de gunoaie. Primăria a restituit inițial castel unuia dintre moștenitori, dar ulterior a apărut un alt pretendent care revendică imobilul. Autoritățile locale nu pot face nimic până când instanța nu va lua o decizie.

“Până atunci, din păcate, suntem legați de mâini și de picioare. Trebuie să ne uităm cum se degradează acest castel. Îmi dau seama câți bani am fi putut face, nu neapărat măream bugetul orașului, pentru că nu asta e important, dar dezvoltam turismul, ceea ce este foarte important”, spune Silviu Vințeler, primarul din Ocna Mureș.

Între timp, bijuteria își pierde strălucirea. Geamurile sunt ciobite, ușile scose din balamale, iar pereții scorojiți mai poartă încă ultimele urme de vopsea. Grinzile de susținere a acoperișului s-au prăbușit, roase de ploaie și zăpadă, așa că intrarea în clădire e o aventură care s-ar putea termina urât.

Oamenii din Ocna Mureș spun că vin cu tristețe la castel și așteaptă ca moștenitorii legali să vină împreună cu Consiliul Local și să redea orașului și circuitului turistic acest castel.

Ce au rămas însă nealterate de vreme sunt legendele. Se spune că în pivnița castelului erau butoaie mari de doi metri. În timpul războiului, soldații ruși ar fi intrat aici, au împușcat câteva dintre ele ca să deguste băutura, dar licoarea bahică a tot curs până când i-a înnecat. Dar cam atât a rămas din castelul Teleki, povestea.

Oamenii locului știu că nu pierd doar turiști, ci și istoria atâta timp cât palatul se degradează în spatele porților închise.

 

Articole din aceeasi categorie
Un nou incendiu a izbucnit vineri seara la groapa de gunoi a Clujului de la Pata Rât. Potrivit ISU, care intervine pentru stingerea incendiului, nu ar fi victime.
20 Oct. 2017
20:56
1
850 de persoane au participat la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți organizată vineri de AJOFM Cluj. La bursă au participat 35 de angajatori.
20 Oct. 2017
15:37
0
529 de deținuți au fost eliberați joi din penitenciarele din România. Aceștia au fost puși în libertate la termen, ca urmare a scăderii zilelor executate în condiții necorespunzătoare.
20 Oct. 2017
15:20
0
Moaşte ale Sfântului Papă Ioan Paul al II-lea vor fi expuse duminică, 22 octombrie 2017, întreaga zi, în Catedrala greco-catolică "Schimbarea la Față" din Cluj-Napoca.
20 Oct. 2017
12:36
1
Peste 500 de deținuți au fost eliberați din închisorile din România după ce a fost pus în aplicare recursul compensatoriu.
20 Oct. 2017
11:32
2
Polițiștii clujeni au reținut pentru 24 de ore un tânăr acuzat de tăinuire. Acesta a vândut bunuri provenite din furturi din mai multe apartamente din Cluj-Napoca.
20 Oct. 2017
10:34
0

Post new comment

Comentarii

De regulă, adevăraţii câştigători ai "loteriei vieţii" nu sunt decât cu 2-3% mai eficienţi decât cei care pierd. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: rodica98827@yahoo.com

Şi tu poţi fi la fel de eficient ca orice alt om despre care ai citit sau ai auzit vreodată. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”.
Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email moniq_b13@yahoo.com

Rusine ungurilor care, detinand cetatenia romana, proferati si postati insulte la adresa Statului Roman si romanilor, nu puteti fi decat niste porci, tradatori de tara.
Solutia in cazul vostru este, in primul rand, retragerea cetateniei romane, pe considerente de lipsa loialitatii fata de Statului Roman si incercarea de denigrare si sabotare a lui sub orice forme, iar in schimb sa primiti o viza de sedere, cei care nu aveti deja cazier sau antecedente de huliganism, iar daca nu o puteti primi, sa parasiti tara.

Ca sa generalizam putin cele spuse de dl dr.
"Rusine" celor "care, detinand cetatenia" unui stat, "proferati si postati insulte la adresa Statului" si al cetatenilor acelui stat, "nu puteti fi decat niste porci, tradatori de tara."
Daca ai dreptate, atunci Maniu&Co erau niste tradatori de tara, si statul Austro-Ungar ar fi trebuit sa le retraga cetatenia "pe considerente de lipsa loialitatii fata de Stat... si incercarea de denigrare si sabotare a lui sub orice forme, iar in schimb sa" primeasca "o viza de sedere", cei care nu au avut "deja cazier sau antecedente de huliganism".Iar cei care nu au putut sa o primeasca, sa paraseasca tara!
Na? Ceva de adaugat? :)

o mica mare diferenta....-d-ta vorbesti de chestiuni care s-au intamplat acum aproape 100 de ani, Maniu etc, nu mai traim demult in acea lume, lumea de azi are cu totul alte reguli, asa ca "argumentul" tau pica....
o mica mare diferenta....dr(doctor) totuna cu avocat la d-ta...? poate numai in Romania....
o mica mare diferenta...Romania este mult prea indulgenta cu denigratorii (cum esti tu, de ex), denigratori care dealtfel sunt si prea lasi ca sa isi puna macar numele alaturi de sudalmi
o mica mare diferenta....incearca sa batjocoresti, traind aici pe pamant francez, Franta si Statul Francez cu institutiile sale asa cum o faceti voi, romanashii, pe acolo prin RO, voi care nu cunoasteti regulile unui stat puternic si civilizat pt ca nu ati trait intr- unul niciodata, si te asigur ca vei fi arestat pentru tentative de uzurpare a Republicii si huliganism si pus la racoare macar un an de zile ...iar acolo ,la umezeala, vei reveni, te asigur, la ganduri si idei cu mult mai bune....

Nici nu stiu de unde sa incep :)
Ai dreptate, sau poate ca nu? Daca acum 100 de ani Maniu avea dreptull sa denigreze un stat, traind in acel stat, stat despre care se tot afirma ca a fost un jug de fier pentru sarmanii romani din Transilvania, atunci oricine, in ziua de azi, are minim aceleasi drepturi, dar daca luam in considerare, ca de atunci teoretic ne-am mai desteptat, avem chiar drepturi mai multe, asa ca, da, "nu mai traim demult in acea lume, lumea de azi are cu totul alte reguli", reguli mult mai liberale! Motiv pentru care argumentatia mea, cred in continuare, ca sta in picioare.
Faptul ca nu stii, ca in traditia legislativa din Transilvania, orice avocat a avut dreptul sa foloseasca in fata numelui apelativul de doctor, e treaba ta, da macar cu asta nu te bate-n piept, altfel spus, de taceai... :)
Cum si unde-mi folosesc eu numele, e treaba mea, dar vad ca nu-s singurul pe aici! Si apropos, numele tau e cumva "din Franta"? Iar ce priveste Romania, eu inca nu am denigrat-o, desi as avea motive, insa o fac multi altii, prin modul lor de a face politica, chiar de la inceputurile acestei tari!

Franta este stat puternic? Na ni ma! Adica vorbim de statul care nu a fost capabil sa previna atentatul terorist, si a fost ata de inpotenta, ca a avut nevoie de zile sa aresteze teroristii? Ma faci sa rad!
Si scuze, nu cred, ca un stat, care a militat prima pentru libertatea la libera exprimare, unde exista miscari clar secesioniste, sa aiba o politica speciala de ingradire al dreptului mai sus amintit.
Si-ti garantez, ca, cu cat incerci mai mult sa-mi ingradesti drepturile la care aspir, cu ata ma faci sa devin mai hotarat in infaptuirea idealurilor.
Si ca sa revin la ideea de la care am pornit. In pofida faptului ca Memorandistii au fost privati de libertate, ei nu am renuntat la idealul lor, ba mai mult, au ajuns la concluzia, ca cerintele lor initiale nu sunt destule, nu le-a mai ajuns doar dreptul la autodeterminare, au vrut unirea.

Asa ca draga "din Franta", cred ca ai plecat pe degeaba din Tara!

Sînt sigur că această politică va avea rezultate, etnicii maghiarii vor invăța ca în loc sa le injure mereu, e

preferabil să respecte statul și țara unde trăiesc, așa cum fac cetățenii țărilor civilizate. Vor dispare

comentariile de genul: "hai ca ma c*c pe ruminica, vlahii toparlani, mitici, rumini", etc. -( copy/paste de la

comentariile articolelor citynews ). E ca și cu sănătatea, numai când nu o mai ai o apreciezi, și parcă era

mai bine cu ea decât fără ea.

mda....cu cat le dai si ii tii in brate mai mult , cu atata le vei pierde respectul

esti ca avocat... dar înca nu e cazul sa renunti la taximetrie.

Nu ne mai toti bagati ungurii ca nu ei au fost in Transilvania ei sunt vinituri romanii sunt si au fost stapani in Transilvania acesti conti bozgori si-au facut palate pe seama romanilor.Rusine sa va fie bozgorilor.Huo!

de dobitoci.

Stii care este Noul Imn al Bosgorimii?

U! U! U! /

A! A! A! /

Ma-ntorc la Mongoliaaa...!

tu ar trebui sa pleci pe langa pepenele pe care le aduceai la ardeleni si din care t-ai facut bani sa te muti in ardeal de la lipie sau in moldova sau in INDIA ca prea seamani cu ei

Baiul ii ca atunci cand au venit, stateau cu degetul aratator in nas si se minunau de cladiri mari, de trolee, de stopuri. Apoi au primit de la sindicat apartamente la bloc. Sa-i vezi noaptea cum se rahateau in jurul blocului ca le era frica in casa, apoi ce mandrii erau ca beau apa din perete. S-au obisnuit, la inceput faceau naveta la tara apoi s-au "domnit", doar o data pe saptamana sa mai aduca merinde. Si au devenit clujeni, nevoie mare. Asa s-a, dezvoltat CUG-ul, Unirea, etc. Unii s-au cizelat, altii ba, toparlanii au procreat si asa s-a ajuns la limbajul de mai jos. Salbaticii nespalati si needucati au gasit in Funar o supapa de refulare si de atunci dai sa sune! exemplele sunt mai jos, injurii, jigniri, amenintari, etc. Mizerii.

ma tie ti s-o facut dor de-ntors PE-ACASA. . . !

asa "toparlani" dar crestini, parca tot mai sus erau decat voi care, inca pagani fiind si la 1000 de ani Dupa Cristos, fugareati capre prin Stepa Mongoliei(sa le mancati sau sa le fu.teti) si va stergeati la cu.r cu pietris. . . .

Din cauza pietrisului n-ai invatat sa scrii in limba romana?

Văd, ca s-au străns pseudoclujenii pe acesastă pagină de o vreme, şi tot urlă şi ne trimit prin Mongolia. OK! Merem! Da in ordine cronologică, ultimul venit, primul plecat.
Mulţi s-ar trezi prin Albania...

Alo, nenea bozgoruuu, vezi că mai ai vreo 11 postări mai jos!!....In Lb. Romană se scrie fără virgulă intre subiect și predicat!! Vlahii sint totuna cu wallonii-Belgia și cu welsii-Wales, așa că se pare că numai voi, bozgorimea, vă veți intoarce, cum ai zis, pe plaiurile natale ale Mongoliei....

Vad ca te-ai enervat :) Super!
"In Lb. Romană", adica in latina?
Recunosc ca ai dreptate. Pe de o parte nu-s cel mai bun la gramatica limbii romane, pe de alta, nici nu ma bat in piept, cum ca as srie perfect!
Si da, ai dreptate si cu "Vlahii sint totuna cu wallonii-Belgia și cu welsii-Wales", numai ca ai uitat sa precizezi ca, "vlah", "wallon" si "wales" vine din... "Walhaz is a reconstructed Proto-Germanic word, meaning "foreigner", "stranger"..."
E necesara o traducere?
Si ca sa mai enervez pe cativa: "The first source using the word was the writings of Byzantine historian Kedrenos, from the mid-11th century" Na, da pana atunci unde erau?

da, mai nou am auzit ca isus e nascut in romania, si ca dacodacii erau de 15m inaltime si se luptau cu extraterestrii......

Iți este ciudă, bozgore ? :-))

Apai is vreo 3 bozgori borati la articolul asta care fug de la un cafe internet la altu sa posteze si sa isi dea plusuri si fac sex in grup cu restul cititorilor clujeni care comenteaza. Mai puneti ceva alifie pe ghauaze, mai bozgori, sa lunece mai bine! He He He!

Iar tu esti un singur jobbik vorbind si like-uindu-se de unul singur care vrea sa faca romanii sa para idioti, psihopati, lipsiti de simtul masurii si al ridicolului

@' unu'' ----Dimpotrivă, , chiar TU ești cel care ai vreo 10 postări mai jos sub diverse nickuri, au mai observat și alții. Incerci să ne iei de fraieri.

nu sînt de acord , nu mi se pare ca vb de unul singur , cît despre Jobbik , ai vreo dovada ?

Un nationalist roman din Ardeal ar stii ca Avram Iancu l-ar spanzura pe unul ca asta care il face de ras sau l-ar trimite cadou lui Hatvani Imre s-o faca el

pt unu

huo! hunguroiule spurcat, tu chiar nu te mai opresti din postat, ca scarbesti si enervezi lumea de imi vine sa iti golesc o galeata de c.acat in gura aia proasta si stirba. . . .

Scuzele?....Ce scuze, cum adica?....Scuze ca esti analfabet, scuze ca esti agramat? !000 de ani si tot nu

ati invatat limba romana :)

Tu nu ai facut nici liceul, omule....

Daca nici macar corect nu ai invatat sa te exprimi, atunci nu meriti sa fii bagat in seama, nu existi.

A n a l f a b e t i i NU au voce, opinia lor NU c o n t e a z a.

vic @"poate"

,,A n a l f a b e t i i NU au voce, opinia lor NU c o n t e a z a."

Da-mi voie sa te contrazic. Opinia lor o conteaza, o vezi la vot.
Nu subestima niciodata oamenii, dar nici nu-i ridica in slavi.

scuze că n-a dat pe la școală :=)

Pledoarie de nota 10+ !

PT @un alt
Pai daca ai adus vorba de podele, ungurii is cei mai mari hoti de lemne din tara asta!
Salutare....
Si inca ceva-ii plina Ungaria de hoti, o casa parasita arata si mai rau acolo pentru ca fura ungurii in draci, incepand chiar cu Viktor Orban si guvernul ...... numa o juma de miliard de euro.... :=))))

noroc ca noi avem cel mai cinstit guvern nu, domnule avocat?

Mica MARE diferenta. La noi au fost cazuri izolate de coruptie intre parlamentari, la ei este mafie organizata de catre guvern impotriva boborului.
La noi au inceput demult sa umple puscariile, la ei nici macar urmatiti penal.
Daca mahta preacuhrveste si se drogheaza, nu inseamna ca drogurile si preachurvia nu se vor mai pedepsi, pt motiv "ca si mama face la fel...." Mno, nu esti idiot?....

cazuri izolate :)))))) mno, nu esti tu ala idiot?

LOL
Mno! Da ashei ca esti analfabetul cu "nostrii", care nu ai terminat clasele i-iv? LOL

Vedetzi, domnule avocat, vedetzi cum se apara bozgorimea unul pe celalalt intr-ale HOTZIEI? Toata presa europeana vuieste despre scandalul jocului piramidal al guvernului maghiar impotriva propriului popor, bozgorashii nostri nu vor sa recunoasca.....la fel, nici Dacia sau Imperiul Roman nu au existat pentru ei....lol
Hotzul striga hotzii!!!!

Ionut Tene, termina cu vorbitul de unul singur, intoarce-te in Oltenia ta sau daca vrei sa ramai si sa te integrezi ia-ti frumos pastilele mergi saptamanal la control la domnul psihiatru , asculta de el si mai invata una alta despre locul in care te afli.

UuuuUUU....!!!!!
Trenul cu destinatia Ulanbathory soseste in gara Cluj la linia 1 !
UUUUuuuUUUUU!!!!

așa este, cu părere de rău pt ungurime, 'clujean adevărat ' are dreptate, ungurii sînt cei mai mari hoți de lemne.

Unii sunt... hoti de lemne. Acum daca cei mai mari... Secuii concureaza pentru medalia de aur cu motii nostrii si moldovenii din Neamt. Da' in cazul de fata ma indoiesc ca ar avea vreo implicare

Mă, tu ești unul din ei, mă......."poate", ....."poate" te cheamă, bozgore ? :-)))))

Vezi tu, nu prea sunt 'ai nostri' deoarece tu esti un hunguroi obraznic dar fara tzara....nostri se scrie cu un singur 'i'

Ai dreptate in privinta greselii gramaticale. Scuzele mele! In restul privintelor consulta un psihiatru

AWWWWWW !!!! ;-)))
mai da pe la scoala sa termini macar clasele primare losere

Romane, du-te cu el, poate descoperi majusculele, regulile de ortografie, virgula si punctul, daca tot esti atat de atent la subtilitatile gramaticale.

ungure-bozgore, care du-te cu el ca sinteti una si aceeasi persoana, escrocule.......

Sigur ca ii acelasi, inainte a luat-o in gura de la altcineva, acuma o ia intre buci de la tine. He He He!....

Foarte mulţi dintre oameni îşi blochează singuri accesul la această sursă infinită de putere prin gândurile lor de sărăcie, de îndoială şi de teamă, care împiedică afluxul de prosperitate în viaţa lor. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email mihai268@yahoo.com

Ba s-avem pardon! Ruina aceea nu se poate renova pt ca apartine bosgorilor, de ce nu si-o renoveaza ei? Pt ca nu mai sint in stare..... O multime de idioti posteaza pe aici imbecilitati antiromanesti.... cu ele ramaneti si cu oftica, pt ca tara nu veti mai avea niciodata....

Si ISIS distruge statui vechi de mii de ani pentru ca apartin unor culte pagane. Si talibanii au dinamitat statui de ale lui Budha sapate in stanci de peste 10 metri pentru a sterge orice urma ca in zona ar fi existat budhisti. IUna dintre principalele reprosuri aduse aristocratiei medievale maghiare e ca au interzis constructia bisericilor ortodoxe din piatra. Asta vrei ? sa te pui la minte unor medievali ?
"Fratii" din sud au o vorba -poate ti-e mai usor sa intelegi daca folosesc limba lor - "hai sictir"

ai uitat sa specifici ca unde a fost prima manastire romaneasca de pe actuala teritoriu al tarii, era in ardeal, asta nu stiai sau nu ai vrut sa zici.

Ma mira ca ai vrut tu. Sa vii cu o proba a migratiei de la vest spre est

@" rumin enervat " ha ha păi chiar tu ești un infiltrat pe aici, ai ajuns să ii citezi pe fratii din sud? niciun ardelean nu folosește expresia dumitale! Dacă ești roman cu adevărat de ce te ferești să iti dai numele??? Pt că NU ESTI roman, ești un troll, probabil b o z g o r, scrii să invrăjbești cum faceti voi de obicei pentru că nu aveti tara.....

Daca nu trebuie bagata zazanie ca sa poata continua aceasta mizerie demna de faptele talibanilor, atunci e o datorie a fiecarui roman care nu vrea sa fie complice la asa ceva sa bage zazanie si sa-i destepte pe ceilalti romani pentru care e bine si in cocina.
Stii unii am votat impotriva lui Funar tocmai din cauza mizeriilor de tipul asta. Si cum s-a mai spus una e sa-ti sustii simbolurile identitare, alta e sa le distrugi pe ale altuia.. Mars in paleolitic!

fara postari de "eroi curajosi" de pe sub fuste!
numele, BOZGORE, numele tau aici imediat !!!
ti-e frica sa-ti dai numele ???

Da' da-ti tu CNP-ul ? Ete ca acum m-oi expune oriarui frustrat invatat de wc tudor cu atacuri la persoana

Esti un JEG DE BOZGOR infect. MARSH INAPOI IN MONGOLIA!!!!

Radem noi, glumim, ii mai sicanam pe unguri, mai botezam ceva "Avram Iancu", dar pentru starea in care au fost aduse aceste cladiri chiar mi-e o rusine teribila.

Din pacate, asemenea cazuri sunt cu zecile in Transilvania - si nu numai !
In loc sa fie pastrate intretinute, ca mandrie turistica, cladirile cu arhitectura deosebita sunt lasati in paragina, fiindca interesele imobiliare obscure "asa cer": se taraganeaza retrocedarile cu diferite pretexte invocate in "justitie", iar monumentele neintretinute se distrug de la sine in jumatate de secol (deja un sfert de secol a trecut, mai e putin).
Din banii ce s-ar putea obtine din fonduri europene pentru restaurari si intretinere - care-s gratis si nu ne trebuiesc - am putea avea circuite turistice impresionante !
Acum avem doar batuti in cap care fura pana si lemnele pentru foc, fierul vechi, pietrile, caramizile etc,
apoi posteaza aici dand "un-like".

Zidurile inseamna si reflecta oamenii, casa e in ruina pt ca si stirpea bozgoreasca e in ruina si faliment.

Bravo d-le si Felicitari !! Ai sesizat esenta!

zidurile reflecta altceva. ungurii le-au construit, romanii le distrug. atat stim sa facem. am fost acolo in urma cu un an, siba verde de teracota era intreaga, la fel si podeaua, din ce se vede in imagini acum sunt praf. la 50 de metri de conact este zidul unei foste cetati, mentionate in cronici de pe la 1300. a pus stapanire pe ea un bade, a tras un gard si si-a amenajat o stana de oi. nu doar ca se distruge, dar nici nu poate fi vizitata. asta e de fapt romanul si respectul lui fata de istorie si neam.

Reflecta ruina noastra morala. Una e sa te opui retrocedarilor de drepturi feudale, sa iti aperi simbolurile tale nationale, alta e sa savarsesti accesti genocid cultural care se petrece cu cladirile ce au apartinut maghiarilor. Ma delimitez si eu.

pt'roman' : N-ai citit articolul. Sau daca ai citit, nu ai inteles.--- "Autoritățile nu pot face nimic din cauza proceselor de succesiune care nu se mai termină."

So ? De ce nu renunta la proces ? E vorba de o cladire nationalizata de comunisti, nu de pamant agricol supus Reformei agrare din 23, nu de o cladire de maxima utilitate publica gen cladirea UBB unde s-ar impune despagubiri in bani.

Amice, podelele nu se smulg singure, stalpii de sustinere ai podului nu s-au taiat singuri, usile nu au disparut pur si simplu din cladire etc. Din cauza proceselor se distruge cladirea? Baile din Ocna cine crezi ca le-a facut praf? Tot procesele de succesiune?

PT @un alt

Pai daca ai adus vorba de podele, ungurii is cei mai mari hoti de lemne din tara asta!
Salutare....
Si inca ceva-ii plina Ungaria de hoti, o casa parasita arata si mai rau acolo pentru ca fura ungurii in draci, incepand chiar cu Viktor Orban si guvernul ...... numa o juma de miliard de euro.... :=))))

clujean adevarat.......................mai degraba Mitic ***EDITAT*** la cur , sau ***EDITAT*** din Oltenia

daca te referi la attila drujba lui dumnezeu, uiti ca e cercetat pentru retrocedarea ilegala a 90.000 de hectare de padure in acelasi dosar cu niste baieti buni de la psd, cum ar fi guzganul rozaliu si tata socru al vvpeului, niste romani adevarati, fara sange de bozgor in ei, care nu si-ar vinde tara. nu? las-o mai moale cu po***EDITAT***smele de la nen-tu funar sau vaccin tudor. apropo, cati unguri sunt la marisel?, ca padure nu prea mai este

Felicitari, clujene! Sunt multi ca tine in orasul nostru!

BRAVO DOMNULE !!!

Bine zici ma! Capra raioasa tine coada sus!

Jenant. Ma delimitez de ironiile tale de 2 lei. Si sunt roman. Banuiesc ca tu esti chiar dac.

Si eu sunt satul de postarile tale. Daca am ceva cu sovinii care posteaza mereu atacuri, asta nu inseamna ca nu imi place si nu iubesc arta si cultura, fara a face diferente culturale sau etnice. In cazul de fata , acest castel, din cate am citit este revendicat de 2 persoane.Daca castelul nu este trecut in patrimoniul national,si nu face obiectul retrocedarilor confiscate de comunisti, atunci el ar putea fi trecut in patrimoniul orasului, accesate fonduri europene, restaurat si introdus in circuitul turistic.
@ dusu- tot un frustrat o sa ramai, comunistii nu l-au distrus, i-au schimbat destinatia, vezi cazul castelului Banffy din Bontida.
Chiar daca s-ar retroceda uneia dintre cele 2 persoane, nu stiu daca ar avea puterea financiara sa-l restaureze. Solutia cea mai buna ar fi concesionarea, ca si in cazul Castelului Banffy din Bontida.
,,În anul 2009 contesa Bánffy Katalin, fiica lui Bánffy Miklós, proprietara actuală a castelului, care trăiește în Maroc, a încheiat un contract concesional pe 49 ani cu Fundația Transylvania Trust, conform căruia Fundația va reabilita castelul și va înființa un centru cultural și de specializare."
P.S. Ne intalnim la Zilele Culturii Maghiare- un gulas de vita si un vin bun de Tokaj nu a omorat niciun roman, pana acum.

@Satul:

Hat tu nu roman ,hat feri cheama la tine. . . ! Si sunt magyar! Ca si tine. Recunoscut pe tine. Noi de la Asia ne tragem . . . ! Venit aici si nu mai vrem plecat ,acuma ruine suntem . . .

Auzi ma glumetule, urmas de dac si de romani, sa te mandresti ca esti din acelasi neam cu taranoii aia nespalati, cu harburi inmatriculate in BG(astia nu platesc taxe, platesc altii pentru ca si ei sa aiba sosele), care vin vara sa ne vande pepeni, si sa se pisa in parcurile Clujului. Pupa-i-ai in fund, de roman mare ce esti, loaza. Vezi ca aia vorbesc in dezacorduri, sa nu razi de ei, ipocrizia e trasatura nationala, deci te circumscrii.

15 castele si 20 de conace - bine ca nu se face nimic sa ajunga totul ruina. demolarea lor este ilegala ca sunt de patrimoniu si plm.... asteptam ca timpul sa isi faca treba, si nu costa nimic - trebuie sa stergem toate urmele ca aici unguri au fost vreodata stapani

Jenant. O sa ajungem sa ne omogenizam, sa fim toti ca ciurucurile din judetele rosii, aia batuti de soare-n cap, care voteaza socialisti. Suntem nepoti de daci si de romani!

Pentru zone de ocupatie cât cea din Dacia, romanii trimiteau de obicei nu mai mult de 3-4 legiuni. In Dacia au trimis 12 legiuni. Asta înseamna ca nu puteti fi nepoti de daci deoarece majoritatea dacilor au fost omorâti. Nici nepoti de romani nu sînteti caci mercenarii nu erau recrutati din Roma ci din diferite colturi ale Imperiului Roman si nationalitatea lor a ramas necunoscuta. Macar magyarii îsi cunosteau nationalitatea si au venit ca o natzie unitara cu barbati, femei, copii si chiar cu cai cu care ilustrul limbist Ghita Funar pretinde ca vorbeau în viu grai. Singurii supravietuitori daci (daca au fost) nu puteau fi decat femeile si daca mercenarii belicosi au "format" un popor, asta s-a produs în mod accidental împreuna cu femeile de consumatie gasite in Dacia.
Asa ca dragi români, voi sînteti (în latina vulgara a legiunilor asa se scria nu "sunt") nepoti de c u r v e si de soldati platiti cu ziua despre care nici macar nu stiti ce natzie erau.

Cele mai frumoase BASME unguresti.Editura Academiei ungurica panonica.

shquiptarët" (laudati fie albanezii)
Când o sa cunosti si tu câtiva albanezi, o sa-ti dai seama ca nu exista vreo natie mai de kakat "creata" de Imperiul Roman care sa semene cu românii mai mult decât albanezii... asa ca "BASMUL" asta unguresc este în mod cert "bazat pe întâmplari adevarate" ☺

Asta-i din volumul snoave despre alte popoare? Editie limitata( in gandire).
Despre unguri din ce volum ne postezi? Presupun ca din volumul GLUME, doar acolo va gasim. O gluma nereusita a Creatorului.

românii sînteti un neam de ***EDITAT*** e prea de actualitate ca sa-l numesti BASM iar faptul ca sunteti si niste belicosi de 2 bani, tradatori dar fuduli nevoie mare ...îl cunoaste toata lumea.

eu spun ca daca suntem belicosi este bine, bozgore, inseamna ca ti-o vei lua si tu in kur cat de curand

si fuduli nevoie mare. Nici macar sa ma pupi in kur nu cred sa reusesti ☺

Vezi, asta-mi place la unguri, sunt glumeti. Kur nu mai ai, ti-a disparut de la atat calarit pana in Ardeal, outze?- canci- s-au atrofiat, iar de scula ce sa mai vorbim, se mai vede o ***EDITAT***rice, dar scapi si de asta cu putina alifie.

de doua parale,
Nu-s nici ungur si nici neam prost ca tac'tu si c u r v a de ma'ta sau neam extrem de prost ca tine.

Te-ai urzicat? Cand FAZANUL ramane fara cuvinte injura.

Te-am trimis eu cumva în p i z d a ma'ti?
Foarte interesanta asta cu fazanul. Mi-am notat-o. E cumva folclor autentic?

***EDITAT*** e = c u r v e
Asa e scris si-n DEXul ala de care nu se stie daca CityNews a auzit.

comunismul e n toate
e n cele ce sint
si n cele ce miine vor ride la soare

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide