Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Joi, 03 Ian. 2013, 15:01
118
15506

Proiect pilot: Clujul, primul oraş în care fumatul să fie interzis în toate spaţiile publice închise

O iniţiativă a unui clujean îşi propune ca oraşul Cluj-Napoca să fie primul oraş din România în care fumatul să fie interzis în toate spaţiile publice închise. În această idee, pe internet a fost creată o "cauză", care a strâns deja peste 150 de membri.

proiect pilot clujul primul oras care fumatul sa fie interzis toate spatii
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

"Prin această iniţiativă dorim ca oraşul nostru să fie din acest an obiectul unui proiect pilot: Cluj-Napoca, primul oraş din România în care fumatul să fie interzis în toate spaţiile publice închise. Dacă se poate la alţii, de ce nu s-ar putea şi aici? Avem speranţa că această iniţiativă va avea şi susţinerea ta! Cine este pentru?", scrie Mihai Cucerzan, iniţiatorul cauzei, în descrierea ei.

Acesta subliniează faptul că "fiecare om are dreptul de a se bucura de o ambianţă placută, într-un local public, la un suc sau la un ceai, fără să fie nevoit să inhaleze pasiv fumul de ţigară şi să îi fie îmbâcsite hainele cu miros de tabac".

Pe pagina cauzei care a adunat 160 de mebri, mai scrie şi că "cin păcate, România a rămas printre puținele state europene în care se mai poate fuma în spațiile publice, ţara noastră neadoptând recomandările Consiliul Uniunii Europene, potrivit cărora toate ţările Uniunii Europene trebuie să pună în aplicare anumite măsuri  pentru a-și proteja pe deplin cetăţenii împotriva expunerii la fumul de tutun în spaţiile publice închise, la locurile de muncă şi în mijloacele de transport public".

"Un oraş care se doreşte Capitală Culturală Europeană trebuie să respecte o astfel de reglementare de bun-simţ prezentă în majoritatea statelor civilizate din Europa", subliniază autorul cauzei.

Comentariile celor care au ajuns pe pagina cauzei sunt, majoritatea, în favoarea ideii. "E necesar să fie respectaţi cei care nu fumează, iar celor care sunt dependenţi de fumat să aibă spaţii doar pentru ei!", e un exemplu. "Când ies dintr-un spatiu închis în care s-a fumat, hainele şi părul îmi miros urât, la fel cum miros toţi cei care fumeaza!", scrie o altă persoană.

Articole din aceeasi categorie
Președintele Consiliului Județean Cluj a semnat autorizațiile de construire în vederea executării lucrărilor de alimentare cu apă a două noi localități clujene, respectiv Valea lui Cati din comuna Cea
15 Noi. 2018
12:10
0
Miercuri, 14 noiembrie, în jurul orei 12.30, jandarmii din cadrul Postului de Jandarmi Montan Călățele-Fântânele, aflați în misiune de patrulare pe raza comunei Mărgău, județul Cluj, în locul cunoscu
15 Noi. 2018
08:45
2
Trupa Byron continuă seria de concerte ALTorchestra 100 care marchează 100 de ani de la Marea Unire prin unirea metaforică a două stiluri muzicale diametral opuse: rock alternativ și muzică simfonică.
14 Noi. 2018
15:02
0
Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță suplimentarea cu 50% a programului de transport pe linia 20 (P-ța Ștefan cel Mare – Col.
14 Noi. 2018
14:54
0
Lucrările de reabilitare și restaurare a fațadei nord a sediului Muzeului Etnografic al Transilvaniei, cea dinspre strada Memorandumului, au fost finalizate, operațiunile rămase de executat vizând înv
14 Noi. 2018
13:44
0
Filmul Moromeții 2 se lansează în cinematografele din întreaga țară vinerea aceasta, pe 16 noiembrie.
14 Noi. 2018
13:26
0

Post new comment

Comentarii

Buna idee, poate asa ne civilizam si noi. Sustin!

eu as semna cu ochii inchisi o petitie care sa interzica fumatul de tutun in locuri publice, in favoarea marihuanei. In Amsterdam de exemplu risti sa fi dat afara daca iti aprinzi o tigara din tutun in vreun bar, chiar daca nu e coffee shop. + Cunosc multi nefumatori carora nu le displace totusi sa inhaleze fumul ierbii :))

Fumul ala 'special' ti-a lichefiat creierul.

Stai jos.... Unu.

Se pare ca nu doar ea a fost afectata in Amsterdam...

Alex tata..... Mai citeste si tu altceva decat Petre Ispirescu. Si nu te mai uita la Fata lu' tata ca e un set up de toata jena.

Gelu, daca eu ti-as fi fost tata, nu ai fi fost atat de limitat in gandire. Dar de, viata la tara nu e asa cum o descria Duiliu Zamfirescu, daca ai obloane de mic, ai toate sansele sa fii tampit cand cresti. Mai aveai o sansa daca te-ai fi mutat la oras din vreme, dar ai ratat-o, sa cum ai ratat si ocazia sa pari baiat istet atunci cand ai inceput sa postezi.

Bine ca nu esti. M-am lamurit cat esti de "open minded". Promit ca tu, inca crezi, ca pamatul e plat si daca mergi cu barca prea departe de tarm, pici de pe el. Stii ce inseamna fumul special pe care tu il blamezi? Ai avut curiozitatea sa dai un search pe wiki? Pariez ca nu. Doar dai si tu pe taste sa treaca vremea.

Si daca tot vorbim de mofturi.
Consider ca eu ca om care nu detine un automobil de uz personal, acestea ar trebui interzise in oras, mergeti pe jos ca e mai sanatos sau cu mijloace de transport in comun. NU MA OBLIGATI PE MINE SA RESPIR ESAPAMENTUL VOSTRU PENTRU CA VOI SUNTETI PREA LENESI SA MERGETI 1-2 KM.(NU ma refer la trafic auto comercial, doar masini private). Mult mai putin fum si mai putina poluare. In sudedia deja e o taxa de intrare in oras ziua cu masina personala. Hai sa mergem mai departe. Haideti sa calcam cu piciorul pe tot ce inseamna libertati personale pentru binele comunitatiii noastre socialiste.

uitai sa punctez: esti un ***. e vorba de fumat in locuri publice,nu afara unde circula masini. nimeni nu intra cu masina in bar/cofetarie si ambaleaza motorul ca sa respiri tu noxe; dar voi bagati ca niste trenuri pe carbuni

e vorba de un alt exemplu de interzicere stupida a unor drepturi pe care le are un om. Eu sunt perfect de acord ca in spatiile publice sa nu se fumeze. Dar un bar sau o cafenea e un spatiu privat in care nu te obliga nimeni sa intri.

Tu o tii una si buna. Cafeneaua sau barul nu sunt spatii private, nu vrei sau nu te duce capul sa intelegi acest lucru?

Ok ai dreptate. Absolut toate barurile, cluburile si localurile sunt detinute de Guvernul Romaniei, deci sunt spatii publice. Din punct de vedere legal un bar sau local deca nu e detinut de Guvern sau alte institutii ale statului e privat detinut de o persoana juridica, indiferent de destinatie. Spatiu privat nu inseamna doar casa si masina ta.

Esti incoerent in gandire si in afirmatii. Degeaba ai tu bar, acela este spatiu privat cand iti vin acolo doar prietenii. In momentul in care iti trec pragul clienti care sunt straini, devine spatiu public. Ti-au explicat si altii chestia asta, insa prin fumul din bar nu poti zari realitatea.

Eu nu am de gand sa intru in discutii pe baza de drept civil cu tine. Si sa iti explic inca o data ce inseamana proprietate privata.
daca esti prea prost sa iti alegi un loc fara fum in care sa te simti bine si singura ta solutie e sa interzici orice alternativa care nu iti convine ca sa nu mai faci efortul sa alegi, nici atunci nu ma intereseaza da discut cu tine.
Scrie mare pe usa barurilor ca "IN ACEST LOCAL SE FUMEAZA" e decizia ta sa treci pragul sau nu sti sa citesti? Daca sti sa citesti, sti sa iei si o decizie sau esti retardat ? Si daca ai luat decizia sa intri nu te plange ca un copil ca e fum. Io daca iau decizia sa intru intr-un club nu fug la politie ca e muzica prea tare. Dar eu nu ma consider mai destept decat toata lumea si nu cred ca am dreptul sa decid ce sa faca toata lumea dupa bunul meu plac.
Voi sunteti ca retardatii de americani si de vestici cre baga degetul in priza si dupa aia dau in judecata firam de elecricitata ca nu scrie pe periza sa nu bagi degetul in ea. Ete pe bar scri ca inauntru se fumeaza. Invata sa citesti, invata sa iei decizii si invata sa iti desczi propriul bar in care sa faci ce vrei - {faci ce vrei in barul tau pana pana vine unu ca tine si iti interzice sa ai culri rosii sau mai stiu io ce mai visati maine ca e daunator.}

Te lupti cu morile de vant. :) Vorbesc de civilizatie, de dpreturi de ***EDITAT***uri. Pomenestele de homosexuali si lesbiene si o sa vezi cu cine ai de a face. Constipati care se cred mierea lui Dumne-zo, care o fost lasati pe pamant sa ne conduca pe noi ignorantii. Nu stiu de ce e asa de greu pentru unii sa accepte ca ei sunt stapani strict pe viata lor. Si ca nu trebuie sa hotarasca nimeni pentru ei ce sa faca si ce nu. La fel cum nici ei nu au dreptul sa imi zica mie cum sa imi conduc afacerea sau cum sa imi traiesc viata.

Nici nu are rost sa intri in discutii de drept civil, ai pierde cu siguranta. Cred ca tie iti scapa esenta problemei: nu este vorba de "In acest local fumatul este permis" si despre a stii (cu doi "i") carte, ci de dreptul meu inalienabil de a ramane sanatos, recte de a nu fi afumat de unul care e langa mine. La fel cum tu imi spui mie sa stau acasa daca nu imi place fumul, eu iti raspund ca nu e treaba ta unde ma recreez, ci in ce conditii, daunatoare sau nu sanatatii mele. Iar sanatatea publica fiind o problema de capatai a oricarui Guvern (sanatos la cap), iti garantez ca fumatul va fi interzis (si la noi), fie ca iti place, fie ca nu. La fel cum te asigur ca cel care care vrea sa bea o bere, cinci, douasprezece, le va bea si fara tigarile aferente. nu or sta fumatorii in casa pentru ca nu mai pot asocia trei tigari cu o halba. Si ca o problema de fond, faptul ca ma faci pe mine si pe alti nefumatori retardati pentru ca nu iti acceptam elucubratiile mintale, nu iti demonstreaza cu nimic superioritatea intelectuala. De fapt, spre cunostinta ta, capul m-a dus la mai mult decat sa ma limitez a-mi deschide un bar, fie el pentru fumatori sau nefumatori.

bun. atunci tu plateste taxa de fumat cand intri in oras

platesc taxa pe fumat de fiecare data cand cumpa un pachet de tigari.

Stati linistit.....ca suntem fumatori ca nu suntem, nu traim mai mult sau mai putin. Dumnezeu ne pregateste la fiecare ceasul. daca nu inhalezi fum de tigara...creZi ca traiesti mai mult? o zi in plus in chinuri cand esti pe patul de moarte. Va salut!

linistiti*

Ongistii astia cred ca daca ei propun ceva toata lumea trebuie sa-i asculte.Ar trebui desfintate toate ongeurile pentru ca se baga peste alti oameni si in treburile interne ale statului.

Oare tu realizezi ca esti prost gramada?

Sper sa se aplice regulamentul aplicat si in alte tari europene, cu privirela fumat, cat mai repede si in Romania. In formula cea mai aspra.

***EDITAT***. Slaba idee. Adica libertatile mele depind de cati-va constipati care se simti lezati de ce fac eu. Te deranjeaza fumul de tigara din bar? Fa tu puiule un bar strict pentru nefumatori si vezi cati clienti o sa ai. De doi ani sunt in Anglia si toti patronii de bar se plang, ca de cand cu fumatul interzis in pub-uri le-a scazut numarul clientilor. Pentru ca eu ca fumator nu o sa dau bani sa beau o bere sau o votca fara sa pot aprinde o tigara. Ti-e frica pentru sanatatea ta...? Pai nu ar trebui sa fii in bar unde se serveste alcool. Alcool, care ataca celulele hepatice. Ce pana mea tot discutam. In momentul in care interzici o chestie care tine de libera alegere, nu mai esti liber. Puteti sa ii spuneti profetie sau cum vreti..... Daca se interzice fumatul in baruri, preturile la trascau o sa creasca. De ce? Simplu. Barul pierde clienti. Ce face patronul sa acopere golul ramas? Pune la pret.
Vad tot felul de comm-uri retarde ca eu m-am lasat si ca sustin proiectul. Frate.... daca tu manci un ***EDITAT***.... Si eu trebuie sa il manca? Doar ca sa te simti tu implinit?
Nu sustin proiectul. Tine de alegerea fiecaruia. Daca te dereanjeaza fumul de tigara stai tu afara in frig si papa-ti mentosana, ca eu prefer sa stau in bar sa fumez.

Gelu, daca vreau sa beau un pahar de vin bun cu o prietena, nu imi distrug celulele hepatice, vinul e bun pt sanatate in cantitati moderate, ca nu am de gand sa beau ca englezoaicele pina pic lata pe strada cu cracii in sus; si nu doresc sa fiu afumata nicaieri. Vreau sa pot intra in orice bar fara sa imi agreseze nimeni sanatatea. Opinia mea. Si las, se plang englezii dar nu au dat faliment. Am vazut ca ies fara si fumeaza bine mersi in fata barului chit ca is dezbracate si le e frig..Deci, se poate.

Pai in cazul asta cat de curand o sa se dea o lege prin care nu mai ai voie sa mananci ingheta pe strada. Ca deh.... Astora cu probleme de greutate li se face pofta daca te vad pe tine lingand la inghetata. Ce pana mea va este atat de greu de priceput ca intr-un bar majoritatea este fumatoare. Si voi, o minoritate in aceea locatie, va asteptati ca majoritatea sa danseze pe muzica voastra. Sunt de acord cu locuri publice gen spitale, scoli, universitati, statii de tren etc.... DAR BARURI SI CLUBURI?

Ti-a trecut vreodata prin encefalul ala aplatizat ideea ca multi nu merg in baruri tocmai din cauza mizeriei aleia de fum?

Dar tie ca barul este proprietate privata si ca proprietarul poate sa isi aleaga clientela? Tu in calitatea ta de client nu ii poti impune unui proprietar de bar cum sa isi conduca afacerea. Mai mult... cand statul impune legi, care nu sunt de natura fiscala legat de administrarea unei societati comerciale deja ma intreb daca suntem cu adevarat liberi. Nu e greu de priceput. Daca statul vrea sa va faca voua nefumatorilor baruri... sa le faca el. Sectorul privat sa il lase in pace sa faca afaceri cum crede el ca e mai bine. Sau si mai misto..... Fa-ti tu un bar de nefumatori. Promit ca o sa fii asaltat de toti constipatii ca tine. ;)Ma rog.... Cum am mai spus. O mana de constipati care se asteapta ca lumea sa ii accepte, dar ei nu pot accepta lumea asa cum este.

Statul poate impune legi fara restriste, de aia este stat si cu atat mai mult cand este vorba de sanatatea publica. Daca te duce mintea sa iti conduci afacerea dupa asa o lege, bravo tie, daca nu, fa altceva care nu impieteaza dreptului meu de a trai sanatos.

Sorin.... Nimeni nu iti poate impune cum sa iti selectezi clientela. Daca cererea de locari pentru nefumatori ar fii atat de mare, ar aparea singure. Nu ar trebuii date legi in privinta.... Of-ul meu este ca tot tamtam-ul asta este pentru cativa complexati care incearca din toate puteril sa schimbe majoritatea pentru ca ei sa se simta impliniti. Asta e scopul lor in viata. Sa aiba o viata mizerabila si sa o faca si a altora la fel.
Nu e greu de priceput. LIBERTATE. Nu ma poti obliga sa fac ceva doar pentru ca tu vrei asta. Si pe mine ma deranjeaza oamenii care respira(exagerez pentru a evidentia absurdul). Ar trebui sa facem un proiect de lege pentru a interzice respiratul in public. Sau clipitul. Sau vorbitul. Sau umblatul sau ce o mai fi.

Gelule in primul rand eu nu sunt frate cu tine, iar in al doilea rand, vrei nu vrei schimbarea se va face. Asa ca nu mai fi asa frustrat ca s-ar putea sa faci ulcer.

O lectură interesantă:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_smoking_bans

Bar = loc in care mergi sa te distrezil, bei fumezi si asculti muzica
Cand unul din aceste lucruri e interzis nu se mai poate numi bar
hai sa transformam barul in opera ca asa vor "pocaitii"

Iti propun sa faci o vizita prelungita prin tarile civilizate, dupa care poti sa ne oferi noua definitie a barului.

Sunt pentru! Sunt fost fumator de 2 pachete pe zi. Si acum imi dau seama cat de egoist am fost fata de cei din jurul meu care nu fumau. In primul rand trebuie sa ai RESPECT ! Sincer nu-mi convine sa ma duc intr-un local sa beau o bere si sa fumez pasiv. Daca vrei sa fumezi iesi afara precum in toatele statele civilizate din Europa si nu numai. De ce sa trag FUMUL TAU FARA SA VREAU?

SImplu, NU ITI CONVINE SA FUMEZI PASIV ? IESI IN MO*R*TII MA**TII AFARA CA NU TE TINE NIMENI CU FORTA LANGA NOI ! FUMEZ PENTRU CA VREAU SI IMI PERMIT.

Io zic sa iesi tu afara si sa bei berea pe trotuar.
A scuze ati interzis deja asta. Deci mai bine facem o lege in care se interzice consumul de alool ce si ala dauneaza. NU? Hai sa interzicem barurile cu totul. Si cafenelele pt ca si cafeaua e un drog care face rau. Hai sa interzicem TOT, si sa punem un militian cu baston in casa fiecauia.

cu parere de rau te anunt ca o sa-ti berea pe trotuar la -15 grade in maxim 2 ani. de ce nu vrei sa recunosti ca defapt vrei sa te lasi de fumat dar NU POTI?

Esti chiar atat de greu de cap, incat nu reusesti sa faci diferenta intre tigari si cafea/alcool? Fumul tau ma irita pe mine, nefumatorul, dar cafeaua/alcoolul n-ai decat sa le bei linistit, nu imi creezi niciun prejudiciu.

tu esti fumator cum sunt eu popa :))))

Super treaba asta, de ce trebuie sa fiu fumator pasiv?
Daca vrei sa te lasi de fumat acum e simplu mai ales ca o sa fi nevoit de imprejurimi.
pe www.autotrapie.embreise.ro gasesti cea mai eficienta metoda de a te lasa de fumat.

de ce in localurile care au zone separate pentru fumatori si nefumatori, in zona cu fumatori sunt 10 persoane iar in cea fara fumatori 3 persoane, de ce nu pot merge la o bere si sa fumez daca asa imi tihneste, legea asta e o clara discriminare. daca tii la sanatatea ta atat de mult nu intrii intr-un loc plin de fum pentru ca mersul la bar nu e o necesitate, e tot un moft

esti un *** . Xulescu nefumator iese in oras cu prietenii lui toti fumatori; X va ramane afara ca sa nu fumeze pasiv ? iar prietenii lui la distractie? moft zici ?

Disperatule, deja ai umplut rubrica de comentarii cu replici. Da' chiar atata de frustrat esti? Te simti in toate comentariile sau ce mama dracului? Om plictisit ce esti...

Pt proprietarii de baruri si cafenele si asmd: oare in tarile unde e interzis fumatul in spatiile inchise nu mai intra fumatorii? chiar e gol? Eu nu cred. Iar in localurile unde sunt asa zise locuri de nefumatori, despartirea e facuta ca pixu. Doamne fereste sa se investeasca intr-un spatiu delimitat prin geamuri.
In cluburile infecte unde stau betivii cu tigarile in mana la un centimetru de ceilalti, sansele sa-i intre cuiva o tigara in ochi, sau sa fie ars sunt foarte mari.
Pt fumatori: de unde atata tupeu sa credeti ca e dreptul vostru sa imbolnaviti oamenii si sa trimiteti nefumatorii acasa. Din contra, fratilor. Noi, nefumatorii, nu va facem nici un rau prin faptul ca nu fumam, in schimb voi, clar, ne afectati.
Un pic de bun simt nu aveti! Nu interzice nimeni fumatorilor sa-si exercite dreptul de a-si afuma plamanii, dar fara sa ii afecteze si pe cei din jur!

Da' poluarea nu te deranjeaza? Pe mine ca fumator, ma deranjeaza. Hai sa facem o petitie impotriva posesorilor de autovehicule ca sa putem trai sanatos!!! Cata ipocrizie pa unii ma...

Din cate am citit este un articol despre interzicerea fumatului in spatiile publice...nicidecum in baruri, un bar sau o cafenea este proprietate personala, daca eu detin un bar si permit fumatul in barul meu, nu te obliga nimeni pe tine ca nefumator sa intri sa inhalezi pasiv fumul de tigara, si referitor la cluburi aceasi chestie... daca s-ar deschide un club pentru nefumatori ar fii gol, totul se bazeaza pe profit...nu pe faptul ca tu nu vrei sa fii fumator pasiv in momentul in care intri intr-un bar sa bei o bere... sau o cafea, iti faci acasa o cafea si nu simti miros de tigara. Nu ma poate pe mine nimeni obliga sa interzic fumatul pe proprietatea mea, de accea avem si in geam "in aceasta locatie se fumeaza" pentru ca "nefumatorii" sa evite sau sa nu aibe pretentia ca altul de langa el sa nu fumeze...

Chiar daca spatiul in proprietatea ta, in momentul in care ii dai destinatia de bar, devine spatiu de utilitate publica, asa ca nici vorba sa ai dreptate.

Chiar daca spatiul este proprietatea ta, atunci cand ii dai destinatia de bar devine spatiu de utilitate publica, asadar nici vorba sa ai dreptate.

Nu, barurile nu sunt goale prntru ca daca ai o afacere nu o sa o lasi balta pentru asta. Dar nu e corect sa vina statul si sa te oblige sa faci nimic pe proprietatea ta. Decizia ar trebui sa fie a clientului.
"Nu interzice nimeni fumatorilor sa-si exercite dreptul de a-si afuma plamanii" - exact asta faceti. Traim in democratie si nu sunteti obligati sa intrati acolo unude nu va place. Iar in toate locurile publice unde mai trebuie din cand in cand sa intrati - fumatul e interzis
Voi cum v-ati simiti daca fumatorii ar fi pe cat de nesemtiri sunteti voi, si ar fi majoritari, si ar INTERZICE toate spatiile in care nu se poate fuma?

Democratia e o notiune pe care o intelegi gresit, ea nu inseamna ca ai voie sa comiti ceva in detrimentul altuia. Si aici vorbim de sanatatea publica, nu de marunte interese meschine ale unui proprietar de carciuma. Asa ca nu ne mai fa tu nesimtiti si constientizeaza ca in conformitate cu propriile tale afirmatii, fumatorii sunt minoritari si ceea ce vreti voi se cheama discriminare pozitiva, adica sa iti impui niste drepturi in defavoarea majoritatii. Dreptul meu sa fiu sanatos si sa traiesc este cu mult deasupra dreptului tau de a ma imbolnavi atunci cand iti satisfaci un viciu. Asta e diferenta: viciu contra sanatate. Te-ai luminat acum?

tu nu ai nici un drept sa vi la mine in casa sau in bar sa ma inveti tu ce sa fac si ce clienti sa am. Nu e treaba ta. Cand iti faci barul tau poti sa pui ce conditii vrei. Daca eu vreau un bar doar de fumatori, majori si care de buna voie se supun unui risc, care e problema ta ? Cine esti tu sa imi interzici mie cu ce ma otravesc ?
Hai sa interzicem si barurile de manele pentru ca atenteaza la sanatatea mea mintala :).

Nu are rost sa imi pun mintea cu tine, daca nu ai cei sapte ani de acasa si nu stii ce inseamna respectul pentru aproapele tau, nu doresc sa imi pierd vremea. Mai sus ti-am explicat ca democratia iti ofera drepturi atata vreme cat prin drepturile tale nu le incalci pe ale altuia. Eu nu iti interzic deloc sa te otravesti, atata vreme cat tu, prin actiunea ta, nu ma prejudiciezi si pe mine. Iar daca citesti comentariul cuiva de mai sus, daca tu iti transformi spatiul privat in bar, devine unul de utilitate publica si nu mai este casa ta, te supui reguli, degeaba te imbatosezi. Pricepi, cap-sec?

Deci tu zici ca daca io am un loc in care sa imi invit prietenii la un pahar, si acel loc e proprietatea mea, si in acel loc vand alcool legal la prietenii mei, HOCUS-POCUS se transforma intr-un loc in care tu ai dreptul sa vii sa imi impui reguli?? Eu nu te oblig sa inspiri fumul meu decat daca esti deacord mai intai sa intri la mine in local. Te fortez eu sa bei acolo unde se fumeaza??
Haideti sa avem cat mai multe locuri pentru nefumatori, haideti sa sustinem prin prezenta si consumul nostru barurile si localurile unde nu se fumeaza. Asta e OK si sunt TOTAL de acord. Si sunt multe baruri in cluj de acest gen. Dar nu ai nici un drept sa interzici locurile in care altii vor sa fie altfel.
Pricepi, cap-sec?

ciprian, esti ***, taci !

Este clar, ai fost lobotomizat. End of story!

*regulilor

dar de unde atata tupeu sa imi interzici mie sa nu mai fumez intrun club sau intrun bar, sau sa-mi spui unde si cand sa fumez. m-am plictisit de mofturile voastre egoiste

Tu vorbesti de egoism? Dar cu a cui permisiune iti arogi dreptul de a fuma in bar sau club fara a tine cont de cei din jur? Fumeaza in grota ta pana nu mai poti, dar nu ii obliga si pe ceilalti sa fumeze impreuna cu tine cand scoti nasul in lume. Libertatea ta nu inseamna sa imi incalci mie libertatea!

De unde atata tupeu incat sa imi impui mie sa fumez pasiv intr-un club sau bar sau sa-mi spui unde si cand sa inhalez fumul tau puturos. M-am plictisit de nesimtirea si de lipsa voastra egoista de respect.

ba rtardatule una e una si alta e alta, cand zici bar e vorba de loc cu muziva, alcool si tutun asa e de cand e lumea, asa stiai de mic copil asa a fost mereu. nu te pune nimeni sa intri acolo daca nu vrei sa fumezi pasiv

Unu la mana, retardatul esti doar tu, dai dovada prin replicile pe care le postezi.. Doi la mana, ba ii spui lui tac' tu, nu mi-aduc aminte ca noi doi sa fi mancat supa din aceeasi farfurie.

pana la interzicerea fumatului in spatiile publice as dori sa avem strazi si trotuare la un nivel mai ridicat, curatenie si mai multi copaci si spatii verzi. multi colegi si prieteni din afara care vin in Cluj zic ca orasul devine din ce in ce mai gri si mai degradat... dar probabil asta o fi de fumul de tigara.
cu respect,
un nefumator

orasul e mai murdar, in mare parte, tot din cauza voastra, a fumatorilor, care va aruncati chistoacele pe jos oriunde ati fi,in loc sa le aruncati in gunoaie ca niste oameni civilizati

devine mai gri ca e iarna

Eu sunt curios cam care e procentajul de fumatori in acele state, comparativ cu procentajul de la noi. Daca noi avem, sa zicem, 30 % si ei au doar 8 %, atunci pentru ei e mult mai usor sa implementeze acea lege. Nu sunt fumator si sustin acest demers, ca si eu urasc sa ma duc intr-un local si sa mi se imputa hainele cu fum dupa doar cateva minute. Sper ca aceasta initiativa sa reuseasca. Dar nu ma astept sa reuseasca...

problema asta cu fumatul in spatii inchise nici nu ar fii asa o mare problema daca patronii ar investii in ventilatie corespunzatoare a barului/clubului/restaurantului pe care il detin. problema cea mai mare e la mentalitatea profit maxim,investitie 0 pentru bunastarea clientilor, fie ca sunt fumatori sau nefumatori. sustin o lege care sa interzica fumatul in spatii inchise, sau cel putin sa existe un control riguros la sistemele de ventilatie si volumul de fum prezent in localurile de fumatori + amenzi aspre si ridicarea autorizatiei de functionare pentru cei care nu isi respecta clientii si implicit sanatatea lor!!!

Am fost de curand in Anglia... am intrat intr-un pub unde am stat la cateva beri; lumea se simtea foarte bine, bea bere, socializa cu prietenii, era o atmosfera foarte degajata... erau foarte multi oameni si toti erau relaxati. Unii in picioare, altii jos, era la fel de plin ca intr-un club... siiiiiiiiiiii surpriza: NIMENI NU FUMA!!! NIMENI NU FUMA SI TOTUSI ERAU OK... Erau, intr-adevar, unii care fumau in exterior, dar nimeni inauntru... deeeeeci, se poate, e doar chestie de obisnuinta (inainte erau si ei in situatia noastra, adica se fuma in baruri la fel ca la noi). M-am simtit super acolo, nu am iesit mirosind a scrumiera statuta...

Ar fi bine sa se interzica si masinile ,ca polueaza ,si circula prin spatiul public si sa se demoleze blocurile si sa punem in locul lor garoafe ca citit un istet ca plantele dau oxigen prin fotosinteza,si aeroportul sa il mutam pe feleac pt ca avionele sa nu mai foloseasca ,combustibil la decolare .... O regula de imbecili pe principiul daca toti o au noi de ce sa nu avem (nu tot ce se utilizeaza in UE este bun)

man esti foarte limitat in gandire . . .

greu se poate schimba mintalitatea Rominului,,nu-l intereseaza de respectul celor din jur, care inhaleaza fum de tigare mai mult de cit cel care fumeaza , doar numai goana dupa cistig,poti sa mergi in baruri si in cluburi ,daca vrea cineva sa fumeze ,sa iasa el afara asa cum fac si in strainatate si nu comenteaza nimeni,eu sint de 8 ani in strainatate si lucrez intr-un hotel turistic ,dar nimeni nu fumeaza in bar sau in hotel, sper ca judetul nostru va deveni o cauza minunata

greu se poate schimba mintalitatea Rominului,,nu-l intereseaza de respectul celor din jur, care inhaleaza fum de tigare mai mult de cit cel care fumeaza , doar numai goana dupa cistig,poti sa mergi in baruri si in cluburi ,daca vrea cineva sa fumeze ,sa iasa el afara asa cum fac si in strainatate si nu comenteaza nimeni,eu sint de 8 ani in strainatate si lucrez intr-un hotel turistic ,dar nimeni nu fumeaza in bar sau in hotel, sper ca judetul nostru va deveni o cauza minunata

aura ai chiulit de la orele de gramatica?lucrezi la un hotel turistic:))))de cit:)))tigare:)))doar numai goana dupa castig:))),auzi eu zic sa iti vezi de hotelurile tale balistice de care nimeni nu'i curios si sa lasi cauzele tale nobile prin care violezi limba romana

max cel *** . Din cate vezi dna Aura foloseste gramatica veche, ceea ce inseamna ca are peste 40 de de ani si te adresezi automat in alt mod. " nu'i " ? Ce-i cu apostroful acela acolo ? Ai lipsit de la orele de gramatica ?
Jos cu fumatul in locuri publice inchise !

nu e vorba de mentalitatea romanului. Este vorba de a alege ce ai dreptul sa faci ca si patron de bar, cluj, sau restaurant. Nu este treaba statului sa decida pentru mine ce fel de clienti sa intre in barul meu. NU TE OBLIGA NIMENI SA INTRI DACA NU ITI PLACE. Stai afara. Nu sunt interzise barurile in care nu se fumeaza. Du-te acolo. Nu ma obliga pe mine ca si client sau patron sa iti suport mofturile tale. Traim in economie de piata si sper ca nu intr-un socialism unde ne chinuim sa construim noul model de om care nu bea si nu are vicii si gandeste intotdeauna corect. E bine sa incurajezi oamenii sa se lase de fumat dar e gresit sa ii obligi.

greu se poate schimba mintalitatea Rominului,,nu-l intereseaza de respectul celor din jur, care inhaleaza fum de tigare mai mult de cit cel care fumeaza , doar numai goana dupa cistig,poti sa mergi in baruri si in cluburi ,daca vrea cineva sa fumeze ,sa iasa el afara asa cum fac si in strainatate si nu comenteaza nimeni,eu sint de 8 ani in strainatate si lucrez intr-un hotel turistic ,dar nimeni nu fumeaza in bar sau in hotel, sper ca judetul nostru va deveni o cauza minunata

ce ar fi daca nu ati mai lasa statul sa intervina in economie si in viata privata a oamenilor? Daca eu am un bar si vreau sa las oameni sa fumeze, nu e treaba statului ce fac eu, iar nefumatorii sa nu intre daca nu le place. Initiativa asta e o mizerie creata de oameni fara respect fata de obiceiurile si apucaturile altora. Sper sa ramaneti cu 150 de sustinatori.

ma gandeam sa mi fac un bar in car oamenii sa se poat impusca in voie fara ca '''''statul sa intervina in economie si in viata privata a oamenilor''''''''' SPER SA FII PRIMUL CLIENT CARE INTRA PE USA

Voi, fumatorii, va dati seama ce prostii ziceti? Sa nu mai intre oamenii in baruri daca nu le convine? Din cate stiu nimeni nu s-a nascut cu tigara in mana. Locuiesc in Germania de 1 an si nicaieri nu am vazut atata lipsa de respect pentru semeni ca la noi. Plus ca nimeni nu se mai plange atat cand e de la sine inteles ca fumatul e un moft pe care doar o minoritate si-l asuma. Am fumat o tigara cat sa stiu ca nu e o senzatie fara de care sa nu pot trai. Cand eram studenta in Cluj si ma duceam in cluburi imi era intotdeauna frica sa nu izbucneasca incendiu, iar apoi sa fiu calcata in picioare in aglomeratie din cauza necugetatilor care aruncau tigara direct pe podeaua de lemn ...Bine, asta da putin in paranoia, dar totusi mirosul din haine si faptul ca inhalam fumul lor infect cand eu voiam doar sa dansez sau sa beau ceva era destul de enervant. Deci Cluj felicitari pentru idee! Sper sa se puna in aplicare si sa nu mai fie nimeni nevoit sa suporte fumurile altuia :).

Nimeni nu s-a nascut nici in bar sau in club. Intratul in bar sau in club e un moft. Si eu nu zic sa nu existe baruri, cluburi si restaurante in care sa fie fumatul interzis, care de fapt si exita in cluj. Dar nu e treaba ta sau a statului sa reglementeze ce fac eu in clubul meu sau in barul meu. Daca iti asumi riscul sa intri intr-un club in care se fumeaza, e doar decizia ta.

Un club sau un bar este spatiu public, indiferent daca esti tu proprietar, asta nu intelegi. Reguli de genul acesta poti stabili in locuinta ta privata unde iti iniviti prietenii, nu clientii

150 de fraieri nu de "membrii" sincer eu sunt nefumator si mi se pare o gainarie toata treaba asta... lasa dom`le omu sa fumeze daca vrea. astia is aceeasi oameni care protesteaza stilul ALTORA de viata.. sa va fie rusine nimicurilor

Poate ar fi cazul sa mai faci o excursie in Europa sa vezi care e situatia pe acolo.

Unde semnez petitia?

alcoolul in spatiul public e interzis :)) barurile sunt spatii private...exista si amenda pt alcool in spatiul public gen parc...spital etc

Ba fratilor.......chestia cu interzisul fumatului se refera la etnobotanice, la maijuana......... ci nu la tutun!

@grasu: prin gândirea retrogradă de care dai dovadă, exemplifici exact egoismul acela atroce de care vorbeam mai devreme. Nu contează ca alții sunt deranjați, doar tu contezi, nu? Cum vine asta, cine nu fumează, sa stea acasă? Am o veste pentru tine, grobiene: nu esti tu miezul din dodoașcă! Îmi pare rău că mă cobor la nivelul tău, dar ai reușit să mă scoți din sărite cu nesimțirea ta.

@grasu: prin gândirea retrogradă de care dai dovadă, exemplifici exact egoismul acela atroce de care vorbeam mai devreme. Nu contează ca alții sunt deranjați, doar tu contezi, nu? Cum vine asta, cine nu fumează, sa stea acasă? Am o veste pentru tine, grobiene: nu esti tu miezul din dodoașcă! Îmi pare rău că mă cobor la nivelul tău, dar ai reușit să mă scoți din sărite cu nesimțirea ta.

sa interzicem si alcoolul spatii publice. mergem la club bem suc si cafea. o initiativa excelenta. ce cool e la club fara tigari si tutun :))) decat asa mai bine la o bere pe bordura si fumez linistit

Ieeei!!! Uraa! Sper să se aplice şi amenzi aspre!

de ce credeti ca patronii nu introduc aceasta regula? ar putea sa o introduca din proprie initiativa daca considera ca nu le afecteaza profitul. Pentru ca dupa cum am zis fara fumatori dau faliment. Nu au nevoie de clienti care stau la un suc 3 ore. Se stie ca alcoolul si tutunul merg mana in mana. Pe langa asta statul are interesul lui. Producatorii de tigari vireaza foarte multi bani la bugetul statelor din intreaga lume. 60% din pretul unui pachet de tigari reprezinta taxe catre stat in Ro

@grasu: prin gandirea retrograda de care dai dovada, exemplifii exact egoismul acela atroce de care vorbeam mai devreme. Sa moara toti restul, doar tu contezi, nu?

Vazand cu cat spor dau unii vot negativ comentariilor antifumat, vreau sa va spun doar atat, poate va intra in tartacute: asa cum au dreptul fumatorii sa isi satifaca viciul, la fel au dreptul nefumatorii sa respire aer curat. Nu va bucurati de libertatea voastra, rapindu-le celorlalti drepturile. Nu va opreste nimeni sa fumati cand sunteti singuri, dar nu ii obligati pe altii care poate nu sunt din tagma voastra sa inhaleze fumul ala puturos. Fumatul in spatiile publice trebuie interzis, tot asa cum este in tarile civilizate, iar daca romanii nu vor de buna voie sa se cizeleze si sa ii respecte pe semenii lor, atunci pot fi obligati prin legi.

tu ca nefumator poti sta acasa...prin notiunea de "bar" , "club" "pub" se subaintelege ca e vorba de alcool, tutun, muzica etc. pentru recreatie exista parc, cinema, opera, acolo nu se fumeaza. fara fumatori astfel de localuri ar da faliment sau oricum ar scadea drastic vanzarile. Daca sunt fumator e aiurea sa bei cafea sau alcool fara sa fumezi.

@grasule, dupa ce esti gras mai esti si prost! Adica nu pot sa beau o cafea sau un pahar cu vin, ca automat trebuie sa-mi aprind o canceroasa??? Ce stupid gandesti!

O initiativa excelenta care sper sa se realizeze si in Romania. Eu sunt fumatoare, am locuit in Anglia si acolo regula se aplica demult. Tot acolo am invatat sa ii respect pe cei care nu fumeaza.

o initiativa care a strans 160 de semnaturi la un oras cu 350.000 de locuitori este egala cu 0 . si eu pot strange 100 de semnaturi ca sa se construiasca o sosea din fata bloculului meu pana in fata serviciului dar asta nu inseamna ca se va si face. Chestia asta este exact ca si la TV , nu-ti place schimbi canalul (nu-ti place nu intrii in local). atata gargara pentru nimik . Fiecare local poate sa aleaga clientela si fara legea asta stupida , si nu cred ca in Clujul asta nu gasesti un local in care este interzis fumatul. Hai sa interzicem si apa de la robinet , mcdonalds , cartofii pai , bautura si prostia .... ca de.... toate sunt nocive si canceroase. prima semnatura e de la mine :)

@Nicu: esti in eroare, Franta a fost printre primele tari care au interzis fumatul in spatii publice.
@morocanosul: arata-mi tu un local care sa fie delimitat conform specificatiilor, respectiv spatii destinate nefumatorilor care sa nu intre sub nicio forma in contact cu cele ale fumatorilor, inclusiv atunci cand intra/ies din local.
De ce sunt fumatorii atat de egoisti? De ce incalca dreptul fundamental la sanatate al celorlalti? De ce intr-un grup de zece persoane, dintre care, sa zicem, noua sunt nefumatoare, mereu al zecelea nu tine cont de acest aspect si ii afuma pe restul? N-aveti decat sa va faceti afumatoare din case, nu va opreste nimeni sa va omorati cu mana voastra, dar nu ne obligati si pe noi sa fumam pasiv, netinand cont de dreptul mai sus mentionat.

ma, da' prost esti, 'hta-te mata!

Excelentă iniţiativă! O aştept de muuuuuuuuuuuultă vreme!
În sfărşit o să pot intra şi eu într-un local şi voi putea sta liniştită fără să inhalez fumul ăla mizerabil, şi fără să miros ca o budă atunci când ies de acolo!

Eu as interzice fumatul in ORICE loc public, inclusiv pe strada sau mai ales in parcuri, sunt tari care au astfel de legislatii.

Stau la cate-un semafor ca pieton sau is statie sa astept un bus si vine unu cu tigara langa mine si ma termina.

Nu mai vorbesc de cretinii care fumeaza in parcuri exact langa leaganele cu copii, de regula tati inconstienti care ies cu copilul cica "la aer" si-si aprind iute o tigara acolo in mijlocul copiilor. Pentru asta as da niste amenzi de sa le pice ochii in plamani!!!

La noi pe litoral nisipul parca ar fi o gigantica scrumiera. Sute de mii de mucuri de tigara amestecate cu nisipul in care se joaca copii nostrii! Interesant ca fumatorul roman se poate abtine cand merge la bulgari ca sa nu incaseze o amenda cat costul sejurului, la noi nu!

platim taxe asa zis de mediu, avem un minister al mediului, platim salariile grase ale birocratilor de acolo, vrem turisti straini (nemti si scandinavi) pe litoral, dam milioane pe un logo (frunza), dar nu reglementam prin lege fumatul pe plaje, si ne asteptam ca turistii straini sa vina sa-si lase kinderii sa se joace in patru labe prin scrumiera noastra?

Sunt absolut de acord sa se interzica fumatul in locurile publice! Tu fumatorule, poti sa intri intr-un loc unde nu se fumeaza, nefiind agresat de atmosfera de acolo, iar daca vrei sa te intoxici, poti sa fumezi in alta parte si sa revii, eu ca si nefumator, sunt nevoit sa-ti inhalez mizeria!!!

tu ca nefumator poti sta acasa...prin notiunea de "bar" , "club" "pub" se subaintelege ca e vorba de alcool, tutun, muzica etc. pentru recreatie exista parc, cinema, opera, acolo nu se fumeaza.

Nicaieri in Europa civilizata club si bar nu inseamna obligatoriu tigari. Daca in toate barurile si cluburile se fumeaza, pentru ca patronul nu vrea sa-si piarda clientii, nefumatorii unde sa mearga?

Prima chestie: Nu te obliga nimeni sa intri intr-un local in care se fumeaza! (mai ales ca esti avertizat de la intrare"In acest local se fumeaza"). A doua: In localuri mai mari,exista spatii pentru nefumatori! A treia: Sunt localuri in care NU se fumeaza! Concluzia:cauta si vei gasi ceva! Vrei sa fi tu mai catolic decat Papa!

BRAVOOOOOOO !!! Am fost fumator si m-am lasat foarte greu !!! Interziceti odata CANCERUL !!!

stai linistit ca te apuci din nou, nu te stresa.

eu am deja 3 ani juma de cand m-am lasat si ma tin tare pe pozitii. mult succes ii doresc in continuare si "colegului" care s-o lasat. Si da, sustin si eu proiectul asta!

desi sunt fumator sunt de acord cu initiativa aceasta, insa totusi sa existe baruri, cluburi, restaurante unde pot si fumatorii sa stea linistiti. pe scurt: 2 din zece baruri sa fie exclusiv pt. fumatori.

daca ar fi cum zici tu cele doua baruri ar fi supra aglomerate si celelalte ar fi aproape goale, Iti zic ca din cei care iasa noaptea in cluburi 60-70% fumeaza

uita-te la comentarii; absolut toate comentariile ANTI-fumat au voturi positive, iar cele pro-fumat sunt negative intr-o proporite foarte mare; chiar daca numai 2 baruri fumatori si 8 nefumatori, predictia ta nu va fi exacta, pentru ca acei fumatori vor merge cu prietenii lor nefumatori

Chifor Calin esti un virgin frustrat

eu ca si fumator nu sunt de acord. sunt tari ca franta, germania, olanda, italia, suedia, filanda etc in care fumatul NU e interzis in spatii publice

esti ***. spatii publice INCHISE. fumezi afara , dar nu inauntru

Mai adaugam in lista tarilor unde fumatul este interzis si Olanda si Suedia (am fost in baruri in ambele tari) si uite asa lista ta devine nula. Asa-i cand vorbesti numai sa te afli in treaba.

Nicu, nu stiu unde ai fost tu in Germania, dar eu locuiesc de un an si nu am iesit de nicaieri mirosind a tigara. :)

Nu spune prostii, eu tocmai m-am intors din italia si franta si fumatul este strict interzis. Poate ai vazut pe strada..

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide