Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Marţi, 20 Noi. 2012, 17:15
1
5433

Noul director al Operei Cluj: Intenţionez să pun nişte „propte” clădirii, să nu se dărâme pe noi

Tenorul Marius Vlad Budoiu a câştigat concursul pentru postul de director al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca şi îşi va prelua atribuţiile şi funcţia începând cu luna ianuarie a anului viitor, după depunerea şi soluţionarea contestaţiilor şi a negocierii salariale. Noul director îl înlocuieşte pe Rareş Cristian Trifan şi se va afla la conducerea instituţiei pe o perioadă de trei ani.

noul director al operei cluj intentionez sa pun niste propte cladirii sa nu se
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Una dintre măsurile pe care le va lua Marius Vlad Budoiu va fi organizarea Festivalului Operelor Naţionale o dată la doi ani pentru a evita impasurile financiare. De asemenea, tenorul a precizat că sub conducerea lui va exista o promovare mult mai serioasă a spectacolelor instituţiei pentru ca acestea să devină vizibile în viaţa publicului clujean. Marius Vlad Budoiu s-a născut în Cluj-Napoca, a absolvit Liceul German şi Academia de Muzică şi a activat ca solist la Opera Română din Cluj. În acelaşi timp, acesta este Doctor în Muzică şi predă de 15 ani la Academia de Muzică din Cluj.

Reporter: De ce v-aţi dorit să faceţi această schimbare în cariera dumneavoastră?

Marius Vlad Budoiu: N-aş spune chiar că este o schimbare, ci o augmentare pentru că am intenţia să nu renunţ la cariera mea de interpret. Nu zic neapărat că acesta era momentul, poate că dacă aş fi aşteptat până treceam de culminaţia mea ca şi cântăreţ aş fi fost mai liniştit să abordez această calitate de director. A fost un context în care am fost solicitat să mă orientez şi în direcţia aceasta. Deocamdată nu-mi pare rău decât în fiecare dimineaţă când mă trezesc şi îmi imaginez ce urmează, câte probleme sunt de rezolvat, după care încet, încet spun dacă nu eu, atunci cine? În ideea că este păcat să ne dăm deoparte atunci când este vorba despe probleme pe care cred că le voi putea rezolva.

Ce schimbări v-aţi gândit să aduceţi în managementul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca?

Ar fi destul de greu să le enumăr pe toate. Nu vreau să critic ce s-a întâmplat până acum înaintea mea, pentru că fiecare dintre directorii care au fost la conducere şi-au dat interesul să facă ceva pentru această instituţie. Eu vin din interior, eu iubesc această Operă de când mă ştiu, tatăl meu a fost aici solist, am crescut practic printre cântăreţii de aici şi pe lângă asta activez pe scena Operei din Cluj de 20 de ani. Chiar mi-ar plăcea să pot face ceva pentru oamenii de aici, pentru clujeni. Eu cred că se pot face lucruri, pas cu pas. Nu este o situaţie economică deosebit de pozitivă pentru noi în acest moment, de aceea mă bazez pe faptul că şi colegii mei vor înţelege asta.

V-aţi gândit la modificarea repertoriului?

Modificarea înseamnă să aducem ceva în plus. O schimbare radicală nu am de ce să fac. Există de exemplu dorinţa să facem repertoriu pentru tineret, pentru copii, există dorinţa să facem repertoriu românesc astfel încât să acoperim o plajă cât mai largă de public, să atragem public nou, public tânăr şi foarte tânăr. Ceea ce nu s-a făcut de multă vreme decât cu totul sporadic ar fi matineele pentru copii . Eu cred că este o linie pe care trebuie să mergem.

Care credeţi că sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească un manager cultural, respectiv un director al unei instituţii de cultură?

Termenul de manager mi se pare puţin arid pentru ceea ce înseamnă conducătorul unei instituţii de cultură. Termenul de director ar fi mai apropiat pentru că el trebuie să dea o direcţie în care trebuie să funcţioneze instituţia. Foarte rar s-a văzut un manager care să reuşească să înţeleagă cu adevărat ce se întâmplă într-o instituţie. De obicei vorbim despre oameni din artă, indiferent că sunt interpreţi, sau coregrafi, scenografi care au ajuns să conducă instituţii de operă şi  care de obicei cunoscând problemele artistice ale instituţiei şi compensând cu restul preocupărilor au reuşit să facă treabă bună. Mi se pare esenţial pentru că pentru noi actul artistic este primordial. Dincolo de asta există probleme reale cu care ne confruntăm.

Intenţionez să pun nişte propte la clădirea aceasta să nu se dărâme. Am credinţa că voi avea şi sprijinul Ministerului, pentru că fără sprijin material nu vom putea face nimic. De asemenea, un manager trebuie să îşi iubească instituţia şi oamenii din interiorul ei. Nu trebuie apărate doar interesele Statului care ne asigură traiul. Pentru mine personal este important să am grijă de angajaţi, dar şi să satisfac nevoile publicului. Suntem cea mai importantă insituţie de cultură din Transilvania, avem 270 de angajaţi, avem spectacole multe şi un repertoriu vast. După Opera Naţională din Bucureşti suntem în competiţie cu alte două Opere din ţară pentru locul doi.

Veţi urma vreun sfat al domnului Ioan Holender, cel mai longeviv director al Operei de Stat din Viena şi pe care îl cunoaşteţi personal?

Eu cu Ioan Holender mă cunosc de multă vreme şi l-am stimat de la început. El a început să mă cunoască mai bine pe parcurs. Mi se pare foarte important să accepţi un sfat din partea unei persoane cu asemenea experienţă. Ne-am întâlnit în alte contexte şi de când s-a pus problema de mă ocupa de managementul acestei instituţii, discuţiile noastre au atins şi acest subiect. Bineînţeles că voi urma sfaturile lui.

V-aţi gândit să continuaţi anul viitor Festivalul Operelor Naţionale, început anul acesta de Rareş Trifan?

Consider că Festivalul Operelor Naţionale este un mare câştig pentru Opera noastră. Vine, din păcate, şi reversul medaliei. Acest câştig vine cu nişte costuri imense. În medie pentru fiecare instituţie vorbim de prezenţa a 150 de persoane. Ceea ce s-a întâmplat anul acesta a fost un lucru îndrăzneţ până la limită. Nu evit subiectul acesta, ci spun că trebuie făcut un pic mai responsabil. Acest festival va fi numai din doi în doi ani. Mi se pare o atitudine mai responsabilă din punct de vedere financiar, altfel m-aş bucura să îl avem aici la fiecare două luni,  mi-ar plăcea să fie aici o viaţă culturală atât de intensă cum a fost în acea perioadă, dar cred că din punct de vedere al unei economii mai bine gândite este mai potrivită această soluţie.

Veţi lua parte la Concertul extraordinar din data de 22 decembrie, „Trei tenori… în Dar de Crăciun”. Cum a venit ideea?

A pornit de la ideea deloc originală, dar cu mare succes, a prezenţei pe aceeaşi scenă a unui număr de trei tenori. Lângă mine se vor afla pe scenă doi colegi, care mi-au fost studenţi: Tony Bardon şi Cristian Mogoşan. Dirijor va fi Cristian Sandu. Pe lângă ariile de operă şi canţonete, pe care le vom interpreta, mă bucur că am reuşit să o conving pe Anca Mona Mariaş să vină cu corul ei de copii “Junior-Vip”. Vom aduce un pic din atmosfera Crăciunului pe scena Operei.

Cum veţi face faţă şi activităţii la catedră, începând cu anul viitor, când vă veţi exercita şi funcţia pe care aţi obţinut-o?

Activitatea la catedră este încă un domeniu pe care nu am intenţia să îl abandonez. Nu spun că va fi uşor. Practic şi până acum eram ocupat de dimineaţa până seara. E păcat să nu se ocupe persoane care pot să facă ceva. Între altele am atuul acestei legături cu Academia de Muzică şi care poate să aducă Operei aportul tinerei generaţii, a tinerilor care acum se lansează în carieră. Eu zic că va fi un avantaj reciproc, şi pentru instituţie, pentru că va avea în permanenţă oameni tineri şi proaspeţi la dispoziţie şi pentru tinerii care cu ocazia asta vor putea să debuteze pe scena unei instituţii de asemenea anvergură.

Articole din aceeasi categorie
Gavril Mihuț este primarul reales al comunei Chiuiești. Aflat la al 5-lea mandat consecutiv, plus încă unul de viceprimar, edilul clujean a candidat la aceste alegeri de unul singur.
22 Iun. 2016
14:14
1
Preotul greco-catolic Teodor Lazăr de la Catedrala Schimbarea la Față din Cluj-Napoca a comentat la Ştirile LOOK PLUS prima întâlnire dintre un papă şi un patriarh al Bisericii Ortodoxe Ruse, cea mai
23 Feb. 2016
17:50
9
Hiturile sale au făcut istorie și încă sunt preferatele publicului la petrecerile retro. Dr.
01 Mar. 2015
15:16
5
Un comunicat sec şi scurt al Ministerului Apărării Naţionale anunţa, în noiembrie 2011, că sublocotenentul Daniel-Cătălin Trefaş din Batalionul 2 Manevră, aflat în misiune în Provincia Zabul din Afgan
28 Apr. 2014
14:00
4
Ministrul delegat pentru Ape și Păduri, Doina Pană, într-un interviu acordat Agerpres, consideră că în România se pot reduce drastic tăierile ilegale de masă lemnoasă, iar principalele "arme"
14 Apr. 2014
14:58
5
Anca Alina Moldovan nu poate fi numită "necunoscută" pe plan local.
20 Mar. 2014
16:22
6

Post new comment

Comentarii

Draga Marius, iti doresc din suflet sa reusesti si in aceasta noua provocare ! Cunoscandu-ti caracterul, eu am convingerea ca vei reusi , aidoma lui Nessun dorma !

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide